Volvo V40 Forums banner

ABS-probleem?

5.5K views 7 replies 6 participants last post by  Zee1  
#1 ·
Image

Image

Image

Hoi mensen. De laatste paar dagen komen er af en toe fouten voor. (Zie foto's in de bijlage). Zou dit een groot probleem kunnen zijn of iets wat ik eventueel zelf zou kunnen doen? Ik heb een paar recente berichten gelezen over slechte contacten onder de vloermat en vraag me af of dat de oorzaak zou kunnen zijn. De lampjes en waarschuwingen verschijnen bij het starten van de auto en verdwijnen na 10-15 minuten. Alle gedachten worden gewaardeerd. Bedankt.
Image

Image

#2 ·
Interessant.
Ik had een paar weken geleden een defecte ABS-sensor.
ÂŁ7 op eBay, 30 minuten en alles was opgelost.

Ik heb echter nooit de motorfoutmelding gekregen...

De mijne was een OPEN circuit, de jouwe zegt kortsluiting. Zou het de kabel kunnen zijn?
De kortsluiting kan andere fouten veroorzaken, waaronder de motor...

Moeilijk geval..
Ik heb een Vida, dus mijn fouten zagen er directer uit. Misschien zijn sommige daarvan op die lezer onzin?

#3 ·
Ik moest een paar maanden geleden ook een wielsensor vervangen. Ik kreeg "ABS/DSTC-storing - Service vereist" en verschillende berichten over City Safety etc... maar ik herinner me niet dat ik een motorfout zag.

De achterwielsensoren zijn hetzelfde onderdeel aan de linker- en rechterkant, dus je zou ze gewoon kunnen omwisselen en kijken of de fout ook van kant wisselt.

#4 ·
Het losmaken en opnieuw bevestigen van de connector moet het proberen waard zijn. De ongeldige BCM-gegevens en het verkeerd gemonteerde onderdeel wijzen op een communicatieprobleem. Ik zou dat eerst proberen voordat ik elders ga zoeken,

#5 ·
Het verbreken en opnieuw aanbrengen van de connector moet het proberen waard zijn. De ongeldige BCM-gegevens en het verkeerd gemonteerde onderdeel wijzen op een communicatieprobleem. Ik zou dat eerst proberen voordat ik elders ga zoeken,
Oké bedankt jongens. Als het vandaag droog blijft, zal ik een paar van jullie suggesties proberen, te beginnen met connectoren. Zou dat onder het tapijt aan de bestuurderskant zijn of ergens anders? Ik heb geen bedradingsschema, maar misschien probeer ik het te googelen. Bedankt voor de input RS3100, chiptivo en rokichi.