Volvo V40 Forums banner
41 - 60 of 78 Posts
Mój samochód dziwnie wyświetlił ostrzeżenie "Niski poziom naładowania akumulatora" pewnego dnia, niecałą godzinę po tym, jak odebrałem go od dealera po corocznym serwisie po 4 latach w zeszłym tygodniu.
Pojechałem do domu (około 4 mil) i zaparkowałem, a następnie wkrótce potem wróciłem do samochodu, aby zaprogramować cel nawigacji na następny dzień, więc tak naprawdę nie uruchomiłem silnika. Nie jestem pewien, czy włączyłem zapłon, czy tylko system Sensus.
Po co najwyżej 1 lub 2 minutach pojawiło się ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora i poinformowano, że system nawigacji zostanie wyłączony. Zazwyczaj działałby przez 15 lub 20 minut w takich warunkach.

Uruchomiłem wtedy silnik i dokończyłem zadanie, samochód w ogóle nie był prowadzony do następnego dnia. Następnie w ogóle nie widziałem tej wiadomości. Zastanawiam się, co zrobił dealer i czy pozostawienie samochodu na noc zresetowało zarządzanie akumulatorem?
Dealer podłącza samochód do zasilania podczas serwisowania, podczas gdy jest on podłączony do VIDA. Instrukcje w VIDA są jednoznaczne co do tego, że zasilanie pomocnicze nie jest podłączane bezpośrednio do ujemnego zacisku akumulatora samochodu, jak i z powodów wcześniej wspomnianych w tym wątku.

Niemniej jednak nie przeszkodziło to technikowi Volvo, który przeprowadzał mój ostatni serwis u dealera, zignorować instrukcję, co było widoczne z nagrania z mojej kamery samochodowej. Nie zdziwiłbym się, gdyby u Ciebie było tak samo.

Ale jak wyjaśnia również VIDA, system BMS zsynchronizuje się ponownie po 6-8 godzinach, o ile samochód pozostanie zaparkowany z wyjętym kluczykiem ze stacyjki i wszystkimi drzwiami zablokowanymi przez cały ten czas.

Jeśli masz system start/stop, samochód utrzymuje akumulator na poziomie około 80% stanu naładowania, więc jeśli włączysz systemy takie jak radio/nawigacja bez uruchamiania silnika, już startujesz z częściowo rozładowanym akumulatorem, a w zależności od zainstalowanego systemu rozrywki może być on dość energochłonny. Jeśli masz również włączony zapłon, z włączonym dźwiękiem, światłami do jazdy dziennej i/lub przełącznikiem świateł na auto itp., pobór prądu wynosi 10 amperów lub więcej.

Jeśli podłączę mój samochód do czytnika diagnostycznego, który wymaga włączenia zapłonu i nie podłączę go do zasilania pomocniczego, mogę również bardzo szybko otrzymać ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora. Należy jednak pamiętać, że ostrzeżenie prawdopodobnie odnosi się do wykrytego napięcia akumulatora w czasie rzeczywistym, które będzie niższe przy włączonym zapłonie lub działającym radiu/nawigacji lub innych odbiornikach, co daje fałszywy odczyt z powodu poboru prądu. Napięcie wzrośnie po wyłączeniu poboru prądu, co stanowi dokładniejsze określenie stanu akumulatora.
 
Discussion starter · #42 ·
Po zakupie inteligentnej ładowarki kilka tygodni temu, ale potem samochód przestał wyświetlać ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora, teraz pojawiło się ono ponownie.
Zamierzam więc naładować samochód w ten weekend.

Kilka pytań:
1. Gdzie jest najlepsze miejsce ładowania dla ujemnego przewodu?
2. Kiedy pojawia się komunikat "Niski poziom naładowania akumulatora", skąd wiemy, do którego akumulatora się odnosi, do głównego akumulatora rozruchowego czy do mniejszego akumulatora pomocniczego?
3. Moja inteligentna ładowarka ma kilka różnych trybów dla różnych typów akumulatorów, jednak istnieje osobny tryb dla akumulatorów "AGM", których, jak sądzę, V40 używa jako akumulatora pomocniczego, dlatego pytam o komunikat "Niski poziom naładowania akumulatora" i chcę wiedzieć, którego z 2 akumulatorów dotyczy ten komunikat?
4. Jeśli akumulator pomocniczy wymaga naładowania, gdzie się znajduje?

Wszelkie rady mile widziane.
Dzięki.
 
Użyj śruby na wewnętrznym błotniku do przewodu ujemnego, AGM to Absorbent Glass Mat, czyli główny akumulator, użyj tego ustawienia na ładowarce, akumulator pomocniczy znajduje się za przednim zderzakiem po stronie pasażera, poszukaj klapki wewnątrz przedniego nadkola po stronie pasażera, ale to kłopotliwe, nadal uważam, że powinieneś zlecić sprawdzenie akumulatora u swojego dealera, czyż nie miałeś go zarezerwowanego, a potem odwołanego? Mój dealer nie pobrał opłaty za sprawdzenie ani za montaż akumulatora, powiedzą ci, który akumulator jest uszkodzony, żywotność akumulatora jest różna, jeśli się kończy, wymień go, tak, możesz go nadal ładować, ale pewnego dnia może cię po prostu zostawić na lodzie.
 
Discussion starter · #44 ·
Dzięki Bałwan,
Myślałem jednak, że główny akumulator był typu EFB, a akumulator pomocniczy AMG?
To jest ze strony Volvo i dotyczy konkretnie V40.
"Ważne
Podczas wymiany akumulatora rozruchowego w samochodach z funkcją Start/Stop należy zamontować akumulator typu EFB lub mocniejszy.
Podczas wymiany akumulatora pomocniczego należy zamontować akumulator typu AGM."


Masz rację, było zarezerwowane, ale komunikat "Niski poziom naładowania akumulatora" zniknął, a funkcja Start/Stop działała dobrze od czasu, gdy zabrałem samochód na dłuższą przejażdżkę, ale w ciągu ostatniego tygodnia robiłem tylko moje zwykłe krótkie podróże i teraz komunikat pojawił się ponownie wczoraj.
 
Discussion starter · #45 ·
Myślę, że akumulator typu AGM jest używany jako akumulator główny i pomocniczy w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.
Samochody z manualną skrzynią biegów używają EFB jako akumulatora głównego i AMG jako akumulatora pomocniczego.

To było również na stronie Volvo:
"Ważne
Podczas wymiany akumulatora rozruchowego w samochodach z funkcją Start/Stop należy zamontować akumulator odpowiedniego typu, EFB w samochodach z manualną skrzynią biegów i AGM w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.
Podczas wymiany akumulatora pomocniczego należy zamontować akumulator typu AGM".

 
Discussion starter · #46 ·
Właśnie zdjąłem wszystkie osłony z akumulatora, żeby sprawdzić jaki to typ, to EFB, ale na etykiecie jest napisane, że jeśli wymieniasz, to wymień na taki sam lub typ AMG.
 
Discussion starter · #48 ·
Czy masz automat? Z informacji dołączonych do mojej ładowarki wynika, że ustawienie AGM w ładowarce może spowodować nieodwracalne uszkodzenie akumulatora EFB lub innego typu akumulatora, dlatego chcę dowiedzieć się, jaki typ jest w samochodzie. Szybkie ładowanie również podobno nie jest dobre dla żadnego z tych typów.
 
Discussion starter · #51 ·
Myślę, że ładowarki w trybie AGM oddają nieco więcej prądu, ponieważ akumulatory AGM wymagają wyższego niż normalny prąd ładowania.
Czytając instrukcję obsługi mojej ładowarki, jest napisane:
"Tryb 12 V 14,5 V | 10 A | Do 230AH akumulatorów"
"Tryb AGM 12 V 14,8 V | 10 A | Do 230AH akumulatorów, do ładowania zaawansowanych akumulatorów AGM 12 V, które wymagają wyższego niż normalne napięcia ładowania"
"Tryb AGM 6 V 7,4 V | 10 A | Do 230AH akumulatorów, do ładowania zaawansowanych akumulatorów AGM 6 V, które wymagają wyższego niż normalne napięcia ładowania"

Potem jest tryb dla akumulatorów litowych !!
Wszystko trochę ponad moją głową, jeśli mam być szczery.

Być może, gdy akumulator został wymieniony, został wymieniony na typ AGM, co jest napisane na akumulatorze EFB Volvo w moim V40, "Wymieniać tylko na ten sam typ lub akumulator typu AMG"
 
Cześć ludzie, więc przy całej tej rozmowie o różnych typach akumulatorów, jeśli chodzi o wymianę akumulatora, czy to po prostu bezpośrednia zamiana (jak w czasach, zanim wszystko było sterowane komputerowo?) Czy odłączenie coś zepsuje? A co z radiem, czy potrzebuje kodu, czy jest w porządku w samochodzie?
 
Nie jestem do końca pewien, wiem, że system monitorowania akumulatora, który reguluje oba akumulatory, musi zostać zresetowany. Czytam tutaj, że można to zrobić samemu. Kiedy mój się kończył, zadzwoniłem do mojego dealera Volvo, który to sprawdził i zamontował za darmo. Ponieważ byli konkurencyjni cenowo, po prostu im to zleciłem, wtedy bezproblemowo.
 
Po przeczytaniu całego wątku rozumiem znacznie więcej o akumulatorach V40 i przypuszczam, że skoro mój jest z późnego 15 roku, wczesnego 16 roku, benzyna, manual, to musi być akumulator EFB. Nie wiem tylko, jaką ładowarkę kupić. Nie chcę używać ładowarki AGM do akumulatora EFB, ponieważ czytałem, że może go zepsuć, ale ładowarki oznaczone jako 'ładowarki EFB' wydają się być rzadkością.
 
Ulepszone akumulatory zalane to normalne akumulatory kwasowo-ołowiowe z uszczelnieniem o zmodyfikowanej konstrukcji, która pozwala im na przyjmowanie regularnych głębokich rozładowań z większym cyklem życia niż "konwencjonalny" akumulator. Każda normalna "inteligentna" ładowarka do akumulatorów będzie w porządku. Używam Ctek MXS 5.0 do regularnego ładowania konserwacyjnego i pozostawiania go podłączonego na około miesiąc, kiedy mnie nie ma, a samochód stoi w garażu.
 
Ulepszone akumulatory zalewane to normalne, szczelne akumulatory kwasowo-ołowiowe o zmodyfikowanej konstrukcji, która pozwala im na akceptowanie regularnych głębokich rozładowań z większą żywotnością niż "konwencjonalny" akumulator. Każda normalna "inteligentna" ładowarka do akumulatorów będzie w porządku. Używam Ctek MXS 5.0 do regularnego ładowania konserwacyjnego i pozostawiania go podłączonego na miesiąc lub dłużej, gdy jestem poza domem, a samochód stoi w garażu.
Ctek również dla mnie, jest częściej używany w motocyklu niż w samochodzie, ale wystarczy ustawić go dla typu akumulatora i pojazdu.
Super, dzięki, CTEK MXS 5.0 kosztuje tylko 60 funtów na złym Amazonie w tej chwili. Żadne inne miejsce nie wydaje się zbliżać do tej ceny, więc zamówiłem go.
 
Mam też jeden w samochodzie mojej teściowej, stoi w garażu tygodniami. W jej i moim motocyklu mam przewody na stałe podłączone do akumulatora, wystarczy wpiąć przewód. Do mojego samochodu używam zacisków krokodylkowych, po prostu zakładam ujemny na bolec uziemiający na górze wewnętrznego błotnika, nie zaleca się podłączania bezpośrednio do ujemnego zacisku akumulatora, podobno może to zakłócić działanie elektroniki, mam teraz nowy akumulator w moim samochodzie, w starym akumulatorze zajęłoby to półtora dnia, aby go naładować.
 
Discussion starter · #59 ·
Szczerze mówiąc, wciąż nie wiem, jaki typ akumulatora jest w moim V40.
Volvo UK skontaktowało się ze mną i powiedziało, że to typ AGM, ale dział serwisowy mojego dealera powiedział, że to typ EFB !!!!!
Ledwo widzę litery AGM na małej naklejce ukrytej pod kablami na górze akumulatora, ale nie jestem pewien, czy jest tam napisane coś w stylu "Tylko ulepsz do typu AGM" lub "Tylko wymień na typ AGM" ?
Nie chcę odłączać wszystkich kabli na wypadek, gdyby coś poszło nie tak.
Ma mieć przegląd w połowie stycznia, więc postaram się dowiedzieć więcej w tym czasie.
 
41 - 60 of 78 Posts