Volvo V40 Forums banner

Ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania baterii

2.2K views 8 replies 4 participants last post by  Zelda  
#1 ·
Hej, mam d2 z 66plate z kontrolką ostrzegawczą akumulatora, która teraz często się wyświetla (wciąż ma oryginalne akumulatory), centralny ekran pokazuje teraz przyciemniony kolor tła... i klimatyzacja wymagała 2 prób, aby ją włączyć... czy miałbym rację myśląc, że to główny akumulator wymaga wymiany, a nie akumulator pomocniczy, ponieważ Volvo żąda 96 funtów za pierwszą diagnostykę i naprawdę nie chcę za to płacić. Tak, jestem tylko kobietą, po prostu nie chcę kupować usługi, której nie potrzebuję, ponieważ myślę, że gdyby to był alternator, silnik już by się zatrzymał.
 
#2 · (Edited)
Jeśli pobierają od Ciebie 96 funtów za diagnozę, równie dobrze możesz po prostu wymienić akumulator i pominąć opłatę za diagnozę (co szczerze mówiąc jest śmiesznie wysoką opłatą).

Volva robią dziwne rzeczy, gdy napięcie akumulatora jest niskie, co może bardzo dobrze wyjaśniać sprawy związane z wnętrzem.

Tak, prawdopodobnie jest to Twój główny akumulator, a dodatkowy służy tylko do systemu start/stop, aby utrzymać włączone elementy wnętrza.

Ten akumulator ma prawie 10 lat, jeśli jest oryginalny, jak mówisz. Myślę, że dostałeś za niego więcej niż warte pieniądze.

Jeśli samochód również informuje Cię, że napięcie akumulatora jest niskie, prawdopodobnie tak jest.

"Jeśli wygląda jak kaczka, pływa jak kaczka i kwacze jak kaczka, to prawdopodobnie jest kaczką" - prawdopodobnie jest to główny akumulator.

Wymiana akumulatora jest łatwa do zrobienia samemu, jeśli w ogóle potrafisz posługiwać się śrubokrętem i kluczem, pamiętaj tylko, aby zresetować system zarządzania akumulatorem przed rozpoczęciem użytkowania samochodu, w przeciwnym razie skróci to żywotność akumulatora.

Nie potrzebujesz akumulatora typu AGM, jeśli masz manualną skrzynię biegów, ale potrzebujesz go do automatycznej, według Volvo. Osobiście stwierdziłem, że wiele miejsc oferuje AGM. Zapytaj, czy mają akumulator typu EFB, jeśli masz manualną skrzynię biegów - znacznie tańszy. Myślę, że większość miejsc ma to samo oprogramowanie informacyjne dotyczące części innych firm, które po prostu musi powiedzieć, że potrzebujesz AGM, nawet jeśli go nie potrzebujesz.

Mój dodatkowy akumulator ma prawie 11 lat i nie miałem z nim żadnych problemów, byłbym zaskoczony, gdyby problemem był Twój dodatkowy akumulator. Mój główny akumulator uległ awarii prawie dokładnie 10 lat od daty produkcji. Moja rada jest taka, abyś zdobył akumulator, zanim spróbujesz i nie uda Ci się uruchomić samochodu, i skończysz na przejażdżce autobusem wstydu do sklepu z częściami. Byłem tam, zrobiłem to, dostałem koszulkę.
 
#3 ·
Jeśli pobierają od ciebie 96 funtów za diagnozę, równie dobrze możesz po prostu wymienić akumulator i pominąć opłatę za diagnozę (co jest szczerze mówiąc śmiesznie wysoką opłatą).

Volvo robi dziwne rzeczy, gdy napięcie akumulatora jest niskie, co może bardzo dobrze wyjaśniać problemy z wnętrzem.

Tak, prawdopodobnie to twój główny akumulator, a drugi jest tylko po to, aby system start/stop utrzymywał włączone wnętrze.

Ten akumulator ma prawie 10 lat, jeśli jest oryginalny, jak mówisz. Myślę, że dostałeś za niego więcej niż warte jest twoje pieniądze.

Jeśli samochód również informuje cię, że napięcie akumulatora jest niskie, prawdopodobnie tak jest.

"Jeśli wygląda jak kaczka, pływa jak kaczka i kwacze jak kaczka, to prawdopodobnie jest kaczką" - prawdopodobnie to główny akumulator

Akumulator jest łatwy do zrobienia samemu, jeśli w ogóle potrafisz posługiwać się śrubokrętem i kluczem, pamiętaj tylko, aby zresetować system zarządzania akumulatorem przed rozpoczęciem korzystania z samochodu, w przeciwnym razie skróci to żywotność akumulatora.

Nie potrzebujesz akumulatora typu AGM, jeśli masz manualną skrzynię biegów, ale potrzebujesz go do automatycznej, według Volvo. Osobiście stwierdziłem, że wiele miejsc oferuje AGM. Zapytaj, czy mają akumulator typu EFB, jeśli masz manualną skrzynię biegów - znacznie tańszy. Myślę, że większość miejsc ma to samo oprogramowanie informacyjne dotyczące części innych firm, które musi po prostu powiedzieć, że potrzebujesz AGM, nawet jeśli nie potrzebujesz.

Mój dodatkowy akumulator ma prawie 11 lat i nie miałem z nim żadnych problemów, byłbym zaskoczony, gdyby to twój dodatkowy akumulator był problemem. Mój główny akumulator uległ awarii prawie dokładnie 10 lat od daty produkcji. Moja rada jest taka, abyś zdobył akumulator, zanim spróbujesz uruchomić samochód i ci się nie uda, a skończysz na przejażdżce autobusem wstydu do sklepu z częściami. Byłem tam, zrobiłem to, dostałem koszulkę.
Bardzo dziękuję... Kupiłem samochód nowy, więc w 100% jestem pewien, że to oryginalny akumulator... przy okazji, nie jestem zbyt dobry ze śrubokrętami i wszelkiego rodzaju woltami w ich pobliżu - długa historia... całkiem dobrze z wymianą uszczelniacza do pielęgnacji trawnika i pędzlem!
 
#4 ·
Tak, brzmi to jak twój główny akumulator. Nie płać $$$ komuś, żeby włożył do niego czytnik. Udaj się do renomowanego sprzedawcy akumulatorów, sprawdzą Twój akumulator, potwierdzą, że jest stary i nie trzyma wystarczającego ładunku, a następnie przedstawią Ci opcje nowego akumulatora zastępczego. Trzymałbym się głównych marek. Czyli Bosch lub Varta, przepraszam, nie znam brytyjskich marek. Poproś ich o wyjęcie starego i zainstalowanie nowego. Moje problemy z moim importem wynikały z oryginalnego akumulatora w samochodzie. Około 10 lat... komputer nie lubi nie mieć wystarczającej mocy. Jack
 
#7 ·
Prawdopodobnie jest to główny akumulator pojazdu, jak wspomniano powyżej. Zmieniłbym go i sprawdził, czy to rozwiąże problem. System BMS musi zostać zresetowany po zamontowaniu nowego akumulatora. Jeśli akumulator ma inny rozmiar/pojemność lub specyfikację niż ten usunięty, system BMS powinien zostać przeprogramowany z poprawnymi cechami nowego akumulatora, co będzie wymagało przeprogramowania diagnostycznego.

Samochód przechowuje wiele informacji, do których można uzyskać dostęp, aby ustalić, czy występuje usterka akumulatora lub inna usterka, co znacznie ułatwia ustalenie przyczyny problemu, co po części jest powodem, dla którego dealer będzie chciał przeprowadzić kontrolę diagnostyczną, chociaż inną częścią powodu jest to, że są oni wysoko zyskownym obiektem dla dealera. 96 funtów to niezbyt wysoka opłata w porównaniu do niektórych innych franczyz, chyba że jest to cena netto, którą Państwo otrzymali. Mimo to niedawno słyszałem o dealerze Fiata, który pobierał prawie 170 funtów tylko za podłączenie urządzenia diagnostycznego.

Ale zdecydowanie najpierw wymień akumulator. Bardzo możliwe, że i tak rozwiąże to Twoje problemy.
 
#8 ·
Jeszcze raz dziękuję. Zarezerwowałem to na wtorek, ponieważ lampka ostrzegawcza mogła migać przez około 7 miesięcy i pomyślałem, że mogli to zauważyć podczas serwisu, żeby być uczciwym, ale tego nie zrobili (więc przypisałem to krótkim podróżom, które wydawałem się wtedy odbywać...) lub prawdopodobnie z powodu faktu, że otrzymali swoją część gotówki ode mnie za serwis i przednią sprężynę - 😀
 
#9 ·
AKTUALIZACJA
Cóż, zabrałem w końcu mój samochód do dealera, przeprowadzili wszystkie kontrole i z przyjemnością mogę powiedzieć, że obciążyli mnie tylko kwotą 30 funtów i żadnych nowych akumulatorów, mimo że są to oryginalne od nowości, mają 80% .... więc chodzi o to, że nie jeżdżę nim wystarczająco daleko.

Kolejna wspaniała obsługa od naszego nowego dealera TMS (od kiedy się przeprowadziliśmy), tym razem Leicester w ich nowym warsztacie