Volvo V40 Forums banner

V40 vs. golf

50K views 32 replies 26 participants last post by  BG_volvov40club  
#1 ·
Hallo, heb net dit forum gevonden en zou graag wat advies willen. Ik ben van plan mijn Fiesta Titanium te vervangen door iets volwassener. Ik vind de Volvo V40 leuk. Hoewel hij in een andere klasse speelt, heeft mijn Fiesta lederen bekleding, stoelverwarming, cruise control etc. en dus zal ik het moeilijk vinden om dat op te geven! Dus ik dacht aan Volvo Cross Country Lux of R Design Lux.

Ik heb een paar vragen: is de rit van de R Design ruw? Mijn Fiesta heeft laagprofielbanden en het is een beetje klungelig over onze slecht onderhouden wegen in het VK. Dus ik wil die ervaring niet herhalen.

Heeft iemand advies over bandenmaten, ik neem aan dat kleinere wielen een betere rit geven?

Heeft iemand ervaring met de Golf versus de Volvo en alle meningen zijn welkom.

Bedankt!

#2 ·
Ik heb geen ervaring met Golfs, maar heb onlangs mijn Fiesta Titanium verkocht en een V40 gekocht, dus kan misschien wat relevant advies geven. De consensus lijkt te zijn dat de Volvo aan de stevige kant is in zijn klasse, dus persoonlijk zou ik grotere velgmaten vermijden als een harde rit een groot probleem is. Ik heb echter persoonlijk geen problemen (maar ik had ze ook nooit in mijn Ford).

#3 ·
Ik heb geen ervaring met Golfs, maar heb onlangs mijn Fiesta Titanium verkocht en een V40 gekocht, dus kan misschien wat relevant advies geven.

De consensus lijkt te zijn dat de Volvo aan de strakkere kant zit in zijn klasse, dus persoonlijk zou ik grotere velgmaten vermijden als een harde rit een groot probleem is. Ik heb echter persoonlijk geen problemen (maar ik had ze ook nooit in mijn Ford).