Volvo V40 Forums banner

V40 vs. golf

50K views 32 replies 26 participants last post by  BG_volvov40club  
#1 ·
Hallo, heb net dit forum gevonden en zou graag wat advies willen. Ik ben van plan mijn Fiesta Titanium te vervangen door iets volwassener. Ik vind de Volvo V40 leuk. Hoewel hij in een andere klasse speelt, heeft mijn Fiesta lederen bekleding, stoelverwarming, cruise control etc. en dus zal ik het moeilijk vinden om dat op te geven! Dus ik dacht aan Volvo Cross Country Lux of R Design Lux.

Ik heb een paar vragen: is de rit van de R Design ruw? Mijn Fiesta heeft laagprofielbanden en het is een beetje klungelig over onze slecht onderhouden wegen in het VK. Dus ik wil die ervaring niet herhalen.

Heeft iemand advies over bandenmaten, ik neem aan dat kleinere wielen een betere rit geven?

Heeft iemand ervaring met de Golf versus de Volvo en alle meningen zijn welkom.

Bedankt!

#2 ·
Ik heb geen ervaring met Golfs, maar heb onlangs mijn Fiesta Titanium verkocht en een V40 gekocht, dus kan misschien wat relevant advies geven. De consensus lijkt te zijn dat de Volvo aan de stevige kant is in zijn klasse, dus persoonlijk zou ik grotere velgmaten vermijden als een harde rit een groot probleem is. Ik heb echter persoonlijk geen problemen (maar ik had ze ook nooit in mijn Ford).

#3 ·
Ik heb geen ervaring met Golfs, maar heb onlangs mijn Fiesta Titanium verkocht en een V40 gekocht, dus kan misschien wat relevant advies geven.

De consensus lijkt te zijn dat de Volvo aan de strakkere kant zit in zijn klasse, dus persoonlijk zou ik grotere velgmaten vermijden als een harde rit een groot probleem is. Ik heb echter persoonlijk geen problemen (maar ik had ze ook nooit in mijn Ford).

Wat betreft de overstap van de Fiesta, ik heb er goed op gelet om het winterpakket te specificeren, omdat ik de verwarmde voorruit geweldig vond. Maar als het belangrijk voor je is, is het goed om te weten dat de getinte achteruitkijkspiegel die je gewend bent, ook als extra moet worden gespecificeerd, hoewel een relatief goedkope.

Tot slot, om je ervan te verzekeren dat je niet teleurgesteld zult zijn, had ik geen echte klachten over de Fiesta, die veel gadgets had voor een kleine auto, maar ik ben absoluut dol op de upgrade naar mijn V40.
Bedankt voor de reactie. Welk model heb je gekregen!

#4 ·
Hallo
Ik heb Golfs, Audi's en mijn nieuwe V40 gehad.
De V40 heeft een Ford Focus-chassis, dus hij heeft een uitstekende reputatie op het gebied van wegligging. U zei dat u aan de R Design denkt, een erg mooie auto met strakke, opvallende carrosserielijnen, maar de Volvo heeft niet de bouwkwaliteit van het Duitse VW-merk. Een simpele test: sluit gewoon de deuren, een mooi, zwaar geluid van VW, gewoon een normaal geluid van Volvo. Kijk naar de lakafwerking van Volvo, die is goed, maar is niet bestand tegen de harde kwaliteit van VW. Laat de motorkap in de gesloten positie vallen, weer een mooie, zware klap van VW en een beetje blikkerig van Volvo. De tapijten zijn los in de voetenruimtes van de V40. Waarom? Ik weet het niet.
Volvo lijkt hoeken af te snijden (erg jammer) en VW niet. Nou ja, niet dat ik kan zien. Aan de positieve kant zien VW's er van binnen een beetje gedateerd uit en je krijgt geen betere stoelen dan Volvo.
Succes met je keuze

#7 ·
Hallo
Ik heb golfs, Audi's en mijn nieuwe V40 gehad.
De V40 heeft een Ford Focus-chassis, dus het heeft een uitstekende stamboom in wegligging. Je zei dat je aan de R Design denkt, een erg mooie auto met strakke, opvallende carrosserielijnen, maar de Volvo heeft niet de bouwkwaliteit van het Duitse VW-merk. Een simpele test: sluit gewoon de deuren, een mooie, zware klonk van VW, gewoon een normale klonk van Volvo. Kijk naar de lakafwerking van Volvo, het is goed, maar is niet bestand tegen de harde kwaliteit van VW. Laat de motorkap in de gesloten positie vallen, weer een mooie, zware klap van VW en een beetje blikkerig van Volvo. De tapijten zijn los in de voetenruimtes van de V40. Waarom? Ik weet het niet.
Volvo lijkt hoeken af te snijden (erg jammer) en VW niet. Nou ja, niet dat ik kan zien. Aan de positieve kant zien VW's er van binnen een beetje gedateerd uit en je krijgt geen betere stoelen dan Volvo.
Succes met je keuze
Ik moet het oneens zijn met de bouwkwaliteit van golf vs. V40. Ik had een paar slecht passende sierpanelen en af en toe rammels op mijn golf. (Mk6 van nieuw). Mijn V40 heeft een veel hogere standaard van pasvorm van interieur- en externe onderdelen. Sluitlijnen zijn beter, de kofferbak is goed geveerd en sluit elke keer goed.

Trouwens, de V40-motorkap heeft een lichte speling in het sluitmechanisme - omdat er wat speling moet zijn in de voorste vergrendelingen om de achterkant omhoog te laten komen voor de voetgangersairbag.

#5 ·
Dit klinkt bekend. We gingen van een 10 jaar oude Fiesta Zetec (gekocht toen hij 1,5 jaar oud was) naar een V40 (gekocht toen hij 6 maanden oud was). De twee auto's waar we een tweede proefrit mee maakten waren, je raadt het al, de Golf en de V40.

Mijn snelle gedachten over wat ik me van de Golf kan herinneren:
- marginaal praktischer
- ontzettend veel ervan op de weg
- goede rit
- kon niet in de buurt komen van de specificaties van de V40.
- voelde alsof je bovenop de stoelen en bedieningselementen zat in plaats van erin
- in 1.6 diesel-vorm krijg je maar een versnellingsbak met 5 versnellingen - hij gaat niet graag door een zone van 30 mph in de 4e versnelling, wat ik irritant vond.

We keken naar Golf Match of mogelijk GT - maar als je snel door de advertenties gaat, zijn er nauwelijks exemplaren met lederen bekleding. Of navigatie. Of xenon koplampen. Ja, vanaf Match-specificaties krijg je adaptieve cruise control, maar er zijn veel V40's met het Driver Support Pack, dat dit toevoegt. Het enige extra dat ik graag had gehad, is de elektronische handrem (hoewel ik geen fan ben van die in de S60 die ik als leenauto had - de schakelaar zit op een stomme plek).

Mijn vrouw wilde geen Golf omdat het saai was en je ze overal ziet en na een tweede proefrit back-to-back waren we veel blijer met de V40. We kozen bewust voor de SE Lux in plaats van de R-Design Lux vanwege de rit. Onze eerste proefrit was in een R-Design met volgens mij 18" wielen en de rit was een beetje ruw. Aangezien de belangrijkste reden om de auto te nemen lange snelwegritten waren, was het logisch om een zo comfortabel mogelijke auto te nemen! Bovendien heeft hij als SE Lux de niet-R-Design LED-dagrijverlichting, die naar mijn mening wat ongebruikelijker is.

We kregen een 6 maanden oude D2 SE Lux Nav met Driver Support Pack, Winter Pack en Xenium Pack. Deze kwam van Volvo UK als personeelsauto, we gaven in feite onze criteria aan de verkoper en belden toen hij er een had gevonden. Na een paar die ik afwees (my14 dus zonder Sensus of gratis kaartupgrades) kwam hij uiteindelijk met een vroege My15. Ik bevestigde de aankoop telefonisch en zag de auto pas toen ik hem ophaalde, afgezien van een niet zo geweldige screenshot ervan op hun interne website.

#6 ·
Bedankt voor de antwoorden. Het is dus misschien het beste om je te beperken tot 17 inch wielen. Ik ben het eens met de Golf-opmerkingen... ze zijn degelijk gebouwd, maar niet veel speeltjes voor het geld en er zijn er veel. En hoe zit het met kortingen op gebruikte auto's van Volvo?

#8 ·
De motorkap is ook niet van staal en klinkt daarom anders bij het sluiten. Ik heb twee Golfs vanaf nieuw gehad en zit nu op mijn tweede V40. De Golfs waren erg mooi, maar ik geef de voorkeur aan de V40.

#19 ·
De motorkap is ook niet van staal en zal daarom anders klinken bij het sluiten. Ik heb twee Golfs vanaf nieuw gehad en nu de tweede V40. De Golfs waren erg mooi, maar ik heb een duidelijke voorkeur voor de V40.
Is de motorkap van aluminium of een ander materiaal? Weet iemand dat? Buzby? *hoopvolle toon* :D

#9 ·
De DSG-'bak in de Golf zorgt naar mijn mening voor een belachelijk trage start bij het stoplicht. Dit was voor mij een dealbreaker. Het voelde alsof je in de tweede versnelling begon. Eens met de opmerkingen over de stoelen, ik denk dat Volvo de beste stoelen van alle fabrikanten maakt. Ik maak een paar 900+ km lange dagtochten per jaar en mijn lichaam voelt aan het einde altijd fris aan in de V40. Dat is nooit het geval in een andere auto die ik misschien neem. Ik denk ook dat het interieur veel luxueuzer is dan dat van de Golf, en ook intuĂŻtiever. Ik geef de voorkeur aan harde knoppen op mijn console boven een touchscreen. Het betekent dat je meer dingen op gevoel kunt doen in plaats van je ogen van de weg te moeten halen.

Het enige dat ik beter vond aan de Golf was die geweldige draaicirkel! Maar dat is een kleine prijs om te betalen :)

#11 ·
Ik kwam van een Fiesta Titanium en had daarna een Golf. Daarna kreeg ik de V40 na een Polo GT ertussen, maar het was tussen de Golf en de V40.

De Fiesta Titanium heeft een uitzonderlijk stevige rit met lage banden in een kleine auto en het windgeruis was verschrikkelijk. Hoewel ik de V40 CC kocht, vond ik het R-design lang niet zo hard als de Fiesta. Ik zou elke aankoop beperken tot 17" wielen op onze vreselijke wegen. Ik vond de Golf marginaal stiller qua wind- en weggeluid dan de V40, maar dat komt omdat mijn Golf 16" wielen had. De V40 is echter niet bepaald een lawaaierige auto.

Zowel de Mk7 Golf als de V40 hebben een geweldige interieurkwaliteit, maar de V40 is gewoon een veel fijnere plek om te zitten en de knoppen en wijzerplaten zitten allemaal op logische plaatsen (behalve de lichtschakelaar, die is gewoon dom geplaatst!). De Golf heeft de grotere kofferbak en is momenteel goedkoper om te kopen met alle deals, omdat VW wanhopig op zoek is naar klanten. Hij behoudt ook beter zijn waarde als je je daar zorgen over maakt. De Volvo wordt standaard geleverd met climate control, terwijl de Golf adaptieve cruise control heeft.

Ik heb de oude 1.6 diesel en hoewel hij precies dezelfde mpg heeft als de Golf 1.6, haal ik in de Volvo maar 60 mpg, terwijl ik in de Golf 68-70 mpg haalde. De verzekering is voor beide auto's ongeveer hetzelfde voor mij.

Toen ik de keuze tussen de twee maakte, heb ik ze allebei getest en op papier was de Golf logischer. Hij was zuiniger (ik reed dezelfde testroute), stiller en een stuk goedkoper per maand voor mij op financiering. Ik heb er zelfs een besteld. De volgende dag heb ik mijn bestelling echter geannuleerd en mijn V40 besteld en ik kan je vertellen dat ik nog nooit zo blij ben geweest. Het is een fantastische auto die je niet vaak ziet, in tegenstelling tot de Golf, en hij verslaat de Golf met gemak voor mij omdat hij leuk is om in te rijden, de stoelen uitzonderlijk comfortabel zijn en het interieur veel karakter heeft om te voorkomen dat ik me verveel. Ik vind ook dat de V40 er goed uitziet, terwijl de Golf er voor mij gewoon uitziet als elke Golf ervoor.

Test ze allebei zo lang mogelijk, dat is mijn advies. Beide zijn uitstekende auto's, maar na een Golf te hebben gehad, kon ik er geen andere meer hebben, omdat ze voor mij saai zijn, ondanks dat ze op papier beter zijn. Ik zou echter gemakkelijk een andere V40 kunnen hebben, want het is zo'n prachtige auto.

#12 · (Edited)
Golf vs. V40? Voor mij was dit de vraag waar ik ook voor stond. Ik heb ze allebei meerdere keren gereden (ik heb beide dealers gek gemaakt). Indrukken? Beide uitstekend, erg vergelijkbaar en toch heel verschillend. Subjectief op de weg, erg vergelijkbaar (als oudere heer die meer geĂŻnteresseerd is in comfort dan in prestaties, negeerde ik de sportieve modellen - ik zat in een Golf GTi en haatte de stoelen meteen, en ik bedoel niet alleen het tartan design). Uiteindelijk was ik totaal verbijsterd - ik had een munt kunnen opgooien en met beide blij kunnen zijn.

De factoren die me naar de Volvo duwden? Financieel/praktisch.

(i) Vraagtekens boven de DSG-transmissie van VW (ik had een automaat nodig)
(ii) Rapport in de autopers over de hoge incidentie van motorstoringen in Duitse auto's (behalve Mercedes - de Japanners waren het best (natuurlijk) en Volvo stond bovenaan met Merc).
(iii) VW Schweiz was ongelooflijk gierig met garanties - Volvo Schweiz daarentegen gaf een garantie van 5 jaar en 10 jaar/150.000 km gratis service
(iv) VW Schweiz wilde me geen enkele korting geven voor mijn micro-bedrijf, maar Volvo wel.

Dat besliste het.

#13 · (Edited)
We kwamen deze keer van een scirocco naar Volvo nadat we onze Volvo s 40 aan het einde van de lease hadden teruggegeven, waarbij de vw standaard met runflat-banden werd geleverd, god helpe je als je zelfs maar naar een kuil keek, maar we vonden de auto erg leuk met zijn wijd openslaande deuren en lage dorpel, het was ideaal voor mevrouw D, maar toen het erop aankwam om een nieuwe lease te zoeken, aangezien de scirocco op dat moment van onze leaselijst was verwijderd, keken we naar de golf, maar mevrouw B vond het moeilijk om in te stappen en eenmaal binnen waren de stoelen niet comfortabel voor haar rugprobleem, we hadden eerder een mk4 gehad, een paar jaar geleden, die perfect was, dus na die tegenslag hoefden we niet ver te zoeken met herinneringen aan de s 40 en het comfort van Volvo, de v40 is een leuke auto, die nog steeds blikken trekt op de parkeerplaats en hier en daar een opmerking, aangezien de meeste oudere leden weten dat we een echt slechte Volvo v40 cc hadden met software- en hardwarefouten en ons voor het leven van Volvo hadden moeten afschrikken, dus na veel overweging en input van leden kozen we voor de v40 r lux en het is tot nu toe een geweldige auto geweest, slechts 2 rubberen deurdichtingen vervangen, over een week gaat hij voor zijn eerste jaarlijkse onderhoud en we kijken ernaar uit om de auto nog 2 jaar te hebben. :smile2:

• Like
Reactions: Sweep
#14 ·
Ik heb mijn V40 nu 3 maanden en heb de kans gehad om onlangs een paar Golfs te proberen. Ik denk dat VW heel goed is in het vergroten van de perceptie van kwaliteit met zaken als de met vilt gevoerde deurvakken die al genoemd zijn. De fetisj van de 'thunk' van de deuren leidt af van het feit dat het interieur zo oneindig saai is!!! Het interieur van de V40 is een heerlijke plek om te zitten, de stoelen zijn de meest comfortabele waar ik in heb gezeten aan deze kant van een trouwauto!

Een belangrijke factor om te overwegen zijn de forse kortingen die beschikbaar zijn bij Volvo UK-dealers, ze zullen hun prijzen vrijwel meteen met 12,5% verlagen en u kunt mogelijk verder onderhandelen. Ik kreeg 13,5% korting en dat was voor een fabrieksbestelling (ze lijken alleen R Design op voorraad te hebben), u kunt het misschien nog beter doen met een voorraadvoertuig. Dat maakt de mooie, minder voorkomende V40 nog aantrekkelijker en de 'thunk' van Duits staal nog gemakkelijker te weerstaan.

#16 ·
Om te herhalen wat al gezegd is, ik ben van een Cooper naar een V40 gegaan (of zal dat doen zodra de bestelling arriveert). Ik reed in wat ik dacht dat de 1.4 match golf was en was weggeblazen door de gadgets (gemakkelijk onder de indruk komen uit een 07 mini), en was praktisch klaar om te tekenen, en bezocht Volvo gewoon omdat ik niet de eerste auto wilde kopen waar ik in zat.

Cue een proefrit in de T2 R design en ik vergat alles over de Golf. Toen ik de wiskunde had gedaan en had uitgerekend dat een T3 met alle gadgets die ik eigenlijk wilde (zo niet helemaal zo goed uitgerust als de golf) goedkoper was dan de langzamere 1.4 (vooral nadat ik de affinity deal van Volvo had meegerekend), was het een no-brainer. Golf bleef bellen en vroeg of ik een ritje wilde maken in het snellere ACT-model, en ik vertelde ze gewoon dat als ze de cijfers konden matchen, dan absoluut. Onnodig te zeggen dat ik over 4 en een beetje weken mijn Volvo ophaal.

#17 ·
Volvo>VW IMHO

Ik heb auto's van beide fabrikanten gehad en persoonlijk vond ik Volvo een stuk beter dan VW qua kwaliteit en betrouwbaarheid. Zoals anderen al hebben gezegd, is VW goed in waargenomen kwaliteit, maar in werkelijkheid gemiddeld. Elektra is vaak een zwak punt en het lakwerk ziet er mooi uit als het nieuw is, maar lijkt op de lange termijn niet bijzonder duurzaam te zijn. Betrouwbaarheidsstatistieken lijken dit te bevestigen. Als ik een alternatief voor Volvo zou moeten vinden, zou het waarschijnlijk Japans zijn.

#18 ·
Bedankt voor de antwoorden. Het is erg nuttig. Ik ben niet van plan een nieuwe auto te kopen, maar misschien een jaar oud. Ik heb altijd Fords gehad, dus ik vroeg naar de waarschijnlijke korting van een Volvo-dealer, zodat ik ongeveer weet wat ik kan verwachten. Bedankt!

#21 ·
Vroeger reed ik een Mk.6 Golf met een 1.4 benzinemotor en een 7-traps DSG. Momenteel heb ik een handgeschakelde D2 V40 met 6 versnellingen. Ik kan geen vergelijking maken op basis van specificaties, aangezien de Golf vrij Spartaans was en de V40 behoorlijk wat toeters en bellen heeft. Ik kan u echter wel mijn gedachten over de rijervaring vertellen... De Golf is een hoge auto en de stoel voelt aanzienlijk hoger aan voor een redelijke afstelling om vooruit te kijken. De deurstijlen zijn steiler dan die van de V40 en dit draagt bij aan het gevoel dat het in de eerste plaats een praktische auto is. Het hoge profiel verergert de rolbeweging en in combinatie met vage besturing maakte dit de rit voor mij nogal inspiratieloos. De automatische versnellingsbak was echter uitstekend en consistent soepel door alle versnellingen. Voor mij is de V40 veel prettiger om in te rijden, omdat de stijve vering het vertrouwen bevordert. De rit is stevig en sommige mensen vinden het misschien te hard. Beide zijn praktisch en gemakkelijk om mee te leven. Ik heb beide auto's gebruikt op vakantie vol bagage en passagiers. Maar de kofferbakopening van de Golf heeft een betere vorm om te laden met een veel lagere lip dan de V40. Mijn V40 haalt veel betere MPG (als diesel). Hij wordt meestal gebruikt voor korte en middellange ritten. Meestal minder dan 10 mijl en ik heb nog geen problemen met DPF-regeneratie ervaren (afkloppen). Het feit dat hij in het VK belastingvrij is, is een bonus. Over het algemeen heb ik een positieve ervaring gehad met beide auto's. En ik heb nog steeds toegang om in de Golf te rijden, aangezien het de auto van ons gezin is. Ik zou er echter altijd voor kiezen om in mijn V40 te rijden, aangezien deze het premium gevoel biedt dat de Golf gewoon niet kan evenaren. Ik hoop dat mijn gezwets helpt bij uw beslissing.

#22 ·
Ik heb de afgelopen een tot twee jaar alle nieuwste hatchbacks afgewogen. Ik heb de Mercedes A-Klasse, Audi A3, Volvo V40, VW Golf en BMW 1-serie van dichtbij bekeken.

Naar mijn mening zou ik eigenlijk voor een Audi A3 gaan, met de Volvo als tweede. Maar ik baseer dit echt op de algehele esthetiek, het comfort, de prestaties en de kosten. Praktisch gezien is de Golf waarschijnlijk de beste keuze.

#23 ·
Ik heb een Golf GTD gehad en veel Golfs en VW's gereden.

Ik bezat mijn GTD vanaf nieuw gedurende een periode van 3 en een half jaar.

Ik denk dat wat VAG-auto's goed doen en de Golf is daarop geen uitzondering, is dat alles werkt en alles goed doordacht is. De Golf was een geweldige auto om mee te leven, omdat hij nooit veel eiste. De kwaliteit was goed en het infotainmentsysteem was geweldig. Vergelijk een Golf met een Seat Leon en er is een verschil in hoe solide ze aanvoelen, de Golf heeft een goed, stevig gevoel en als je een GTD of GTi hebt, dan komt hij met een echte erfenis. Zoals ik in een andere post zei, is een Golf elke auto die je ooit nodig hebt. Ik zou niet aarzelen om er nog een te bezitten, maar autobezit en autoliefde zijn nooit zo eenvoudig.

Ik zit een paar dagen in de V40, dus ik heb beperkte vergelijkingen te maken, maar de V40 is comfortabeler en ziet er beter uit, ik denk niet dat hij zo afgerond zal zijn als een Golf, maar dan is hij ook niet zo ontworpen. Het is interessanter om naar iets anders te kijken en gebruikt lijkt het een betere waarde te hebben.

Het hangt ervan af wat je wilt dat een auto is en doet. Voor mij is ruimte geen prioriteit, maar veiligheidsuitrusting wel en hoewel deze op de Golf beschikbaar is, zijn het allemaal extra's en over het algemeen zal je Golf er een van velen op de weg zijn. Comfort is belangrijk voor mij en de Golf was niet oncomfortabel, maar ik geef de voorkeur aan mijn Volvo - ook als kanttekening bij de conversie van LHD naar RHD verplaatsen ze een aantal van de onderdelen achter het schot niet en dringen ze in de voetenruimte van de bestuurder, wat op zijn beurt betekent dat je een goede voetensteun verliest.

Ik denk dat het tegenwoordig moeilijk is om een slechte auto te kopen, ik zou persoonlijk niet naar Audi of BMW of iets dergelijks kijken.

#24 ·
Er lijkt verwarring te bestaan over wat kwaliteit is. VW kiest ervoor om de illusie van kwaliteit te geven door wat je aanraakt en voelt in plaats van de olieachtige onderdelen. Kijk maar eens naar de enorme rekeningen die ze genereren voor ABS-systemen, defecte versnellingsbakken en boordcomputers. En deze onderdelen zijn precies hetzelfde als bij Audi's. Het spel lijkt dus te zijn om dezelfde olieachtige onderdelen te gebruiken, maar de onderdelen die je ziet te veranderen om de klim op de productladder te rechtvaardigen.

En ik kan niet zien waarom we ze ĂĽberhaupt als autoverkoper zien na de afschuwelijke engineering cover-up van emissietests. Als je ingenieurs gedwongen worden om de cijfers te manipuleren, waartoe worden ze dan nog meer gedwongen?

#25 ·
Er lijkt verwarring te bestaan over wat kwaliteit is. VW kiest ervoor om de illusie van kwaliteit te geven door wat je aanraakt en voelt in plaats van de olieachtige onderdelen. Kijk maar naar een paar van de enorme rekeningen die ze genereren voor ABS-systemen, gammele versnellingsbakken en boordcomputers. En deze onderdelen zijn precies hetzelfde op Audi's. Het spel lijkt dus te zijn om dezelfde olieachtige onderdelen te gebruiken, maar de onderdelen die je ziet te veranderen om de ladder te rechtvaardigen.

En ik kan niet zien waarom we ze ĂĽberhaupt als autoverkoper zien na de afschuwelijke engineering cover-up van emissietests. Als je ingenieurs gedwongen worden om de cijfers te bedriegen, wat worden ze dan nog meer gedwongen te doen?
Ik ben het ermee eens dat kwaliteit een subjectieve kwestie is - als je het interieur neemt - de contactpunten - die zijn erg goed in de Golf, maar minder in de achterkant.

Rijd in een Seat Leon en er is een verschil. De vraag is, is dat verschil het waard om te betalen met de Golf, vooral bij het kopen van een nieuwe Leon, je kunt aanzienlijke kortingen krijgen en het leasen van een Leon is veel goedkoper.

Het emissieschandaal heeft me als VW-eigenaar nooit gestoord - alle autofabrikanten doen iets dat je oneerlijk zou kunnen vinden en als je nieuw koopt en absoluut gelooft wat je wordt verteld, dan ben je een dwaas. Dat gezegd hebbende, als het de waarde van een auto die ik bezat negatief had beĂŻnvloed, dan zou ik misschien een andere mening hebben.

James

#26 ·
Het is nu bijna 3 jaar geleden dat we voor onze V40 kozen. Golf stond aanvankelijk op de lijst, maar kwam gewoon niet in de buurt qua juiste technologie en luxegevoel. Het voelde solide maar "industrieel" aan. Destijds bood het niet eens de optie van elektrische stoelen, laat staan met geheugen! We hebben ook naar Audi, BMW (ik vraag me nu echt af waarom?) en Lexus gekeken, maar de enige concurrent die in de buurt kwam, was de Jaguar XE.

De dingen zijn sindsdien natuurlijk veranderd en de V40 zal misschien snel verdwenen zijn, hoewel de XC40 een redelijke opvolger lijkt te zijn.

#30 ·
Ook is het enige dat Volvo V40 'nog' niet heeft weten te bereiken een goede brandstofbesparing (vooral omdat het een nieuwere Drive-E-variant is) op hun benzinemotoren en een moderner ICE-systeem. Het is nog steeds ver verwijderd van wat hun concurrenten in dezelfde sector doen. 25-30 mpg in de stad tot 40-45 mpg in de 'extra stedelijke' praktijk is veel minder dan bij hun concurrenten, waar de VAG-auto's benzinemotoren 10+ mpg kunnen halen. Of misschien hebben de VAG-motoren een mpg-cheat-apparaat (hihi, klinkt bekend?) en vertelt Volvo het zoals het is!

#31 ·
Ik kan inderdaad bevestigen dat de stoelen een wereld van verschil maken, vooral leren stoelen, ze zitten op de een of andere manier beter.
Lange ritten gaven me rugpijn in mijn vorige VW-auto's.

Toen ik een nieuwe VW wilde bestellen, heb ik specifiek onderzocht of ze stoelupgrades hebben en dat hebben ze.
Maar ze hebben dit zeer restrictieve beleid dat ze de "sport"-stoelen alleen verkopen bij de snelste motorconfiguratie.
Ze weigerden ronduit om een betere stoel als optie na verkoop toe te voegen. Dus een enorme afknapper, ben nooit meer teruggegaan.

#32 ·
HĂ©,
ik heb nog nooit een Golf gehad, dus ik kan geen mening geven, maar ben net overgestapt van een Fiesta, zij het een ST3, en hoewel de rijkwaliteit in mijn v40 r design met 18" lichtmetalen velgen stevig is, is hij zeker niet zo hard als de ST (hij heeft in feite gewoon stalen staven in plaats van veren, dus je voelt elke kleine kiezel lol)

Ik denk echter dat je de v40 een stap vooruit zult vinden qua kwaliteit en afwerking, ik neem hier niets weg van de fiesta en ik heb er veel gehad, want het zijn fantastische kleine auto's, maar alles aan mijn v40 is beter dan de ST, behalve de prestaties naar mijn mening.

Ik wilde niet dat mijn ST gejat werd, maar achteraf gezien heeft het me ertoe aangezet om naar iets anders te zoeken en de v40 is tot nu toe gewoon uitstekend.

#33 ·
Ik heb een Golf 2016, highline, alle mogelijke opties erop, TSI1.4, 150 pk, en een V40T4 2015, 190 pk, summum, niet alle opties.

We hebben er 4 met rijbewijs thuis, geen van hen zal de Golf boven de V40 verkiezen, een wereld van verschil.

De bouwkwaliteit van de onderdelen van een Golf is veel minder dan die van de V40.

Alles werkt perfect in de Golf, maar het aanraken van de handgrepen versus die in de V40 is als het aanraken van speelgoed.

Audio; V40 = 7, Golf = 4, verschrikkelijk.

Ja, ik ben bevooroordeeld ten opzichte van Vovlo, het is mijn derde VW, nooit problemen, maar ik haat het gewoon. Dus vraag me niet om te vergelijken.