Volvo V40 Forums banner

Volvo V40 R-design T2 1.6 2014 - HANDMATIGE VERLICHTE VERSNELLINGSPOOKKNOP VERVANGING

1 reading
12K views 12 replies 7 participants last post by  fifiluk  
#1 ·
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar het bovenstaande en ik heb geen geluk om de juiste te vinden. Mijn versnellingspook is prima, hij heeft alleen een niet erg mooie scheur/schilfering bovenop en ik zou idealiter alleen de knop willen vervangen. Als het niet mogelijk is, zou ik overwegen om de hele hendel te vervangen. Kan iemand mij in de juiste richting wijzen, alsjeblieft?

Attachments

#3 ·
er zijn een paar 'tube-video's die laten zien hoe je het kunt verwijderen, er is een glijdende beweging naar voren voor de gaiter met behulp van een koevoet eronder.
Hoi, bedankt voor de info. Ik heb al wat dingen opgezocht, maar mijn probleem is dat ik deze versnellingspook nergens kan vinden. Ik kreeg nu van een auto-onderdelenbedrijf te horen dat ik hem rechtstreeks bij Volvo zou moeten kopen. Ik zou echter liever een gebruikte in goede staat willen hebben. Het probleem is dat ik er nergens een kan vinden :(

#4 · (Edited)
Houd eBay in de gaten om te zien of iemand daar een auto sloopt voor reserveonderdelen en vraag of het beschikbaar is.

Hier is er een, V40 slopen neem contact op met de verkoper en doe een bod voor de pookknop

(en nog een nog een V40)

Er zijn er ook nog 3 of 4 andere, dus je zou geluk moeten hebben

#6 ·
Houd eBay in de gaten, kijk of iemand daar een auto voor onderdelen sloopt en vraag of deze beschikbaar is.

Hier is er een, V40 slopen neem contact op met de verkoper en doe een bod voor de versnellingspook

(en nog een nog een V40)

Er zijn er ook nog 3 of 4 andere, dus je moet geluk hebben
Dat is geweldig, daar had ik eigenlijk niet aan gedacht. Bedankt - heb al contact opgenomen met de verkopers :)

#8 ·
Succes. Om de een of andere reden is het geen gemakkelijke taak om iets voor de Volvo V40 te proberen. Ik heb een 52-plaat en had een waarschuwingslichtschakelaar nodig. Ik belde van Fife naar Essex om het genoemde item te krijgen. Ik zou LB Volvo-onderdelen aanbevelen. Deze man zou moeten vinden wat je zoekt, ik hoop dat dit helpt.

#9 ·
Succes. Om de een of andere reden is het geen gemakkelijke taak om iets voor de Volvo V40 te proberen. Ik heb een 52-plaat en had een waarschuwingslichtschakelaar nodig. Ik heb van Fife naar Essex gebeld om het betreffende item te krijgen.
Ik zou LB Volvo-onderdelen aanbevelen. Deze man zou moeten vinden wat je zoekt, ik hoop dat dit helpt.
Dat is geweldig, heel erg bedankt vriend, ik zal het proberen (y)

#10 · (Edited)
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar het bovenstaande en ik heb geen geluk om de juiste te vinden. Mijn versnellingspook is prima, hij heeft alleen een niet erg mooie scheur/schilfering bovenop en ik zou idealiter alleen de knop willen vervangen. Als het niet mogelijk is, dan zou ik overwegen om de hele hendel te vervangen. Kan iemand mij alstublieft in de juiste richting wijzen?
Hoi Jan,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij :confused:
Probeer een reparateur te vinden die dit kan schilderen en repareren, maar het is zo moeilijk.
Ook contact opgenomen met de officiële Volvo-dealer in mijn land en ze vertelden me dat een nieuwe knop 130 euro kost :cautious:
Dus ik zoek op Ebay naar een gebruikte in goede staat en vind hem voor ongeveer 50 euro.
Als je de knop vervangt, moet je alles van het paneel aan de voorkant verwijderen.
Je hebt wat geduld, plastic gereedschap en torx nodig.
Deze knoppen zijn erg zeldzaam omdat de achteruit naast de 1e versnelling zit en het moeilijk is om hem te vinden.
Je kunt knoppen en andere Volvo-onderdelen hier vinden: SKANDIX

#11 ·
Hey Jan,

View attachment 18063 View attachment 18064 View attachment 18065

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij :confused:
Probeer een reparateur te vinden die dit kan schilderen en repareren, maar het is zo moeilijk.
Ook contact opgenomen met de officiële Volvo-dealer in mijn land en ze vertelden me dat een nieuwe knop 130 euro kost :cautious:
Dus ik zocht op Ebay naar een gebruikte in goede staat en vond hem voor ongeveer 50 euro.
Als je de knop vervangt, moet je alles van het paneel ervoor afhalen.
Je hebt wat geduld, plastic gereedschap en torx nodig.
Deze knoppen zijn erg zeldzaam omdat de achteruit naast de 1e versnelling zit en moeilijk te vinden is.
Je kunt knoppen en andere Volvo-onderdelen hier vinden: SKANDIX
Hey, bedankt voor het delen (y)
Ik had nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om dit onderdeel te vervangen. Ik heb nogal wat van deze auto's met hetzelfde probleem gezien - afgebladderde/bekraste versnellingsknop, maar zonder gemakkelijke oplossing. De hele versnellingsknop moeten kopen lijkt me echt gek - ik denk dat ze daarover hadden moeten nadenken, maar dat hebben ze niet gedaan.
Hoe dan ook, ik heb er eindelijk ook een op eBay gevonden en hij is nu onderweg naar mij.