Volvo V40 Forums banner
101 - 106 of 106 Posts
Is het een 1.6 of 2.0 D2? De 1.6 heeft meestal de 278mm schijven.
Je kunt het verschil tussen de 320mm en 300/278mm remmen zien door gewoon door de wielen te kijken.
De 320mm remklauwen zien er zo uit:
Image

Ze worden meestal alleen gemonteerd op de krachtigere varianten.

De 278mm en 300mm remmen zijn iets moeilijker uit elkaar te houden omdat ze dezelfde remklauw gebruiken, maar met verschillende remklauwdragerbeugels. De 278mm remklauw en drager zien er zo uit:
Image

De remklauwdrager heeft de maat erin gegoten, samen met het Volvo onderdeelnummer. Als de spaken van het wiel in de juiste positie staan, dan zie je, als je voor het voorwiel aan de bestuurderskant staat en naar de voorkant van het bovenste deel van de remklauwdrager kijkt, het onderdeelnummer en '278' erin gegoten, zoals dit:
Image


De 300mm remklauwdrager heeft meer prominente 'hoorns' aan de boven- en onderkant:
Image

Nogmaals, ze hebben ook de maat in de voorkant van de bovenkant gegoten, samen met het onderdeelnummer:
Image

Wat betreft vervanging, de remsystemen worden voor Volvo gemaakt door ATE. Je kunt OEM ATE onderdelen krijgen die iets goedkoper zijn dan die van Volvo. Het komt meestal rechtstreeks uit de Mk2.5 Ford Focus onderdelenbak (de 320mm remmen zijn hetzelfde als die op de Focus ST).

De 278mm/300mm versies zijn tenminste heel gemakkelijk zelf te vervangen. Je hebt een krik nodig, een staalborstel (om remstof en roest te verwijderen), een tang (om de borgveer te verwijderen en terug te plaatsen), een 7mm inbus/inbussleutel of -dop (om de glijbouten waar de remklauw op rijdt los te draaien), een 13mm moersleutel of -dop (om de remklauwdrager van de naaf te verwijderen), een kruiskopschroevendraaier (om de schroef van de schijf vast te zetten), wat kopervet (om de glijbouten, de achterkant van de remblokken en het wieloppervlak bij de montage te smeren) en wat blauwe Loctite (om de remklauwdragerbouten bij de montage vast te zetten, hoewel dit optioneel is).
De afbeeldingen voor de 320mm remklauw en remschijf laden niet op mijn kant :(. Ik ga ervan uit dat ik de 320mm remmen moet hebben, aangezien mijn voorste remklauwen er zo uitzien en niet zoals de 280 & 300 mm remklauwen laten zien.
Image
Image


Interessant genoeg is dit op een 2016 T2 auto 1.6 R-design, dus de laagste vermogensvariant met de grootste remmen.

Als ik het mis heb, corrigeer me dan voordat ik voor de tweede keer de verkeerde remschijven koop facepalm
 
De afbeeldingen voor de 320 mm remklauw en remschijf laden niet op mijn computer :(. Ik neem aan dat ik de 320 mm remmen moet hebben, aangezien mijn voorste remklauwen er zo uitzien en niet zoals de 280 & 300 mm remklauwen laten zien. Interessant genoeg is dit op een 2016 T2 auto 1.6 R-design, dus de laagste vermogensvariant met de grootste remmen.

Als ik het mis heb, corrigeer me dan voordat ik voor de tweede keer de verkeerde remschijven koop facepalm
Nou, de mijne lijken in niets op die van jou, en ze zijn 278. Ik herinner me dat ik gelezen heb dat de auto's vaak grotere remmen hebben...
 
Dus ik heb vandaag mijn remschijf en remrotors vervangen.
Het duurde 6 uur. Dingen die misschien niet voor de hand liggen voor mensen zijn:
  • De geleidebouten/pennen van de remklauw zitten onder afdekkingen. Begin niet met het losdraaien van de gigantische torx-bouten op je voorste remklauw als je de 320 mm remmen hebt, ik zal je op de hoogte stellen van de gevolgen hiervan wanneer ze zich voordoen.
  • Als je remschijven koopt bij eurocarparts, is hun systeem zeker niet perfect in het sorteren tussen een Volvo V40 en Ford Focus 320 mm/300 mm schijf. Ik moest uiteindelijk een paar terugsturen omdat de borgbout ontbrak.
  • Het aanhaalmoment van de borgbout van de schijf lijkt onbekend te zijn, maar ik ben voor 70 Nm gegaan (ik denk dat dit aan de krappe kant is).
  • Voor mijn voorste remklauwen lijken 70 Nm voor de 18 mm bouten die de remklauw aan de naaf bevestigen, ongeveer goed te zijn, maar zorg ervoor dat je een goede kwaliteit 18 mm dop hebt, want die ik heb is nu kapot en heeft het laatste aanhaalmoment nauwelijks overleefd. Nogmaals, dit zijn de 320 mm remmen.
  • 70 Nm voor de 13 mm bout aan de achterkant lijkt waanzin, ik heb een verlenging en een 13 mm dop gebroken toen ik probeerde deze op 70 Nm te zetten. Ik zal Vida dubbel controleren, maar het lijkt een zeer hoog aanhaalmoment.
  • Wees voorbereid op het uitstromen van remvloeistof uit het reservoir wanneer je je remklauwzuigers terugtrekt, als deze is bijgevuld of gespoeld sinds je laatste padwissel.
  • De eBay speciale generieke zuiger terugdraai tool is een 10/10 aankoop, ik ontdekte dat de M bit in mijn kit perfect paste. De tool is niet helemaal intuïtief. Het doel is om druk uit te oefenen op de zuiger, de zuiger te draaien en opnieuw druk uit te oefenen. Als je geluk hebt, kun je behoorlijk bezig zijn met het tegelijkertijd draaien van de moer en de hendel, maar hoe dan ook, het is een langzaam proces.
  • Wat er ook in de Volvo OEM remschoenen zit, is smerig spul. Eén fles remmenreiniger was net genoeg om alle 4 de hoeken te doen. Als je ze wilt schilderen of echt goed wilt schoonmaken, heb je veel meer nodig.
Ter info, dit zijn slechts mijn gedachten en ik ben geen professional.
 
Blij dat je het hebt voltooid! Sommigen zeggen dat je de ontluchtingsnippel van de remklauw moet losdraaien en een slang moet aansluiten om in een oude blik te leiden voordat je terugduwt. Dit bespaart de vloeistof die uit het reservoir komt, en bij andere merken (bijv. Vauxhall) bespaar je het omdraaien van de cilinderafdichting.
 
Even hulp nodig aub:
Ik heb 320 mm remklauwen gevonden voor mijn V40 om het remsysteem te upgraden van 278 mm.
Het is een goede deal, wat wassen en detailleren en schilderen, nieuwe schijven en blokken en het installeren.
Mijn vraag is, moeten de platen achter de remschijven vervangen worden of passen ze toch op de grotere diameter van de schijven van 278 mm naar 320 mm?
 
101 - 106 of 106 Posts