Volvo V40 Forums banner

D2 Koude start

89K views 122 replies 42 participants last post by  Bond  
#1 ·
Net terug uit Duitsland in de V40 - de hele weg gereden van Hamburg naar Fife, via Dover in 1 zitting en de auto was briljant, hoewel een beetje gebrek aan pit op de autobahnen. Een probleem dat ik daar heb opgemerkt, dat de ene dag beter is en de andere dag slechter, is dat hij erg onregelmatig loopt na de eerste start van de dag - het voelt alsof hij op een cilinder minder loopt en een microseconde uitvalt, en de eerste 100 meter kangoeroet hij bij een lichte gasstand. Vroeg me gewoon af of dit iemand anders is opgevallen? De temperaturen waren ongeveer 20-30 graden Celsius.

Ik ben ook mijn voorste afdekkapje voor de sleepoog kwijt... :-/ Worden deze gespoten geleverd of moet ik het zelf spuiten?

#4 ·
Ik ben blij dat het niet alleen van mij is. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om 10 seconden licht te laten toeren om 'de boel glad te strijken' voordat ik 's ochtends wegrij. Daarna is het zo zoet als een noot.

Ik verloor de afdekking van mijn vorige auto (Toyota) en was niet al te overstuur over £15 voor het vastklikbare stuk plastic . . . . . . maar geërgerd dat het kaal werd geleverd en ze nog eens £24 wilden om het in kleur te spuiten. Helaas heb je geen keuze :s

#13 ·
Ik ben blij dat het niet alleen de mijne is. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om 10 seconden lichtjes gas te geven om 'de boel glad te strijken' voordat ik 's ochtends wegrijd. Daarna is het zo zoet als een noot.

Ik verloor de afdekking van mijn vorige auto (Toyota) en was niet al te overstuur over £15 voor het vastklikbare stuk plastic . . . . . . maar geërgerd dat het kaal wordt geleverd en ze nog eens £24 wilden om het in kleur te spuiten. Helaas heb je geen keuze :s
Bedankt voor de tip over het optoeren van de motor als hij koud is, dit lijkt te helpen.
Ik heb dit probleem met mijn D2 V50 sinds de laatste service in april, toen de motorsoftware werd bijgewerkt - het was voorheen oké, dus dit probleem lijkt iets met dat te maken te hebben.
Ik neem aan dat als er genoeg klachten worden ingediend, Volvo de software zal aanpassen om het probleem te verhelpen. Het zou fijn zijn om te weten of en wanneer! Ondertussen, terug naar het optoeren.

#5 ·
Geen probleem met de koude start van mijn D2. Ik heb net mijn eerste onderhoudsbeurt en software-upgrade gehad, waardoor het stationair draaien net iets ruwer is geworden. Aan de positieve kant heeft de update echter iets met de brandstoftoevoer gedaan en is er merkbaar meer pit. Ook enkele merkbare veranderingen in de powershift - ook ten goede.

#6 ·
ÂŁ36,85 voor de hoes en een spuitbus. Niet het einde van de wereld, maar vervelend omdat het net verdween!

Mijn V40 heeft nu bijna 10.000 mijl gereden en is binnenkort aan een onderhoudsbeurt toe. Hopelijk wordt het dan opgelost. Ik heb dezelfde reis gemaakt in een Mercedes van ÂŁ250, een Alfa 145 van ÂŁ450 en een MGF van ÂŁ350 en heb nooit problemen gehad waardoor ik me zorgen moest maken over pechhulp en thuiskomen.

Reis van deur tot deur op de heenweg - aan het einde van de reis en 2800 mijl was het 60,0 MPG.

Lokale brandstofprijzen. De eerste keer dat ik in een diesel heb gezeten, dus een beetje besparing.

#8 ·
Ik heb gemerkt dat het bij mij... Ik dacht dat hij een beetje verkeerd vuurde... maar zeker ruw bij het opstarten.

#9 ·
Net terug uit Duitsland in de V40 - de hele weg gereden van Hamburg naar Fife, via Dover in 1 zitting en de auto was briljant, hoewel een beetje gebrek aan pit op de Autobahnen. Eén probleem dat ik daar opmerkte, dat de ene dag beter is en de andere dag slechter, is dat hij erg onregelmatig loopt na de eerste start van de dag - het voelt alsof hij op een cilinder minder loopt en een microseconde uitvalt, en de eerste 100 meter bokt hij op een licht gaspedaal. Vroeg me gewoon af of dit iemand anders is opgevallen? De temperaturen waren ongeveer 20-30 graden Celsius.

Ik ben ook mijn voorste sleepoogafdekking kwijt... :-/ Worden deze geschilderd geleverd of moet ik hem spuiten?
Hoi,

Ik ervaar iets heel vergelijkbaars. Zie mijn antwoord in een andere thread.
http://www.volvov40club.com/forums/...ms/15-engine-technical/8482-inconsistant-engine-power-stop-start.html#post66562

Als je feedback krijgt van je Volvo-dealer, zou ik het erg op prijs stellen om erover te horen.

Bedankt.

Groeten uit Denemarken

#10 ·
Hallo,
Ik ervaar iets heel soortgelijks. Zie mijn antwoord in een andere thread.
http://www.volvov40club.com/forums/...ms/15-engine-technical/8482-inconsistant-engine-power-stop-start.html#post66562

Als je feedback krijgt van je Volvo-dealer, zou ik het erg op prijs stellen om erover te horen.
Bedankt.

Groeten uit Denemarken
Ziet eruit als een identiek probleem - ik zal je laten weten wat er gebeurt. Ik ben monteur en heb toegang tot verschillende diagnosesystemen. Ik heb het vandaag aangesloten en de auto vertoont geen fouten, wat ik vreemd vind, gezien hoe slecht hij koud loopt. Ik ben dit probleem nog nooit eerder tegengekomen met deze motor in een ander merk. Ik kan niet meer betrokken raken bij verder onderzoek, aangezien de auto minder dan een jaar oud is en onder garantie valt.

#11 ·
Net terug uit Duitsland in de V40 - de hele weg gereden van Hamburg naar Fife, via Dover in 1 zitting en de auto was briljant, hoewel een beetje gebrek aan pit op de autobahnen. Een probleem dat ik daar heb opgemerkt, dat de ene dag beter is en de andere dag slechter, is dat hij erg onregelmatig loopt na de eerste start van de dag - voelt alsof hij op een cilinder minder loopt en een microseconde uitvalt, en de eerste 100 meter kangoeroet hij bij een licht gaspedaal. Vroeg me gewoon af of dit iemand anders is opgevallen? De temperaturen waren ongeveer 20-30 graden Celsius.

Ik ben ook mijn voorste sleepoogafdekking kwijt... :-/ Worden deze geschilderd geleverd of moet ik hem spuiten?
Net 1500 mijl gereden op vakantie in Engeland en de auto reed zo soepel als een naad, behalve de eerste 2-3 mijl bij elke koude start. Was behoorlijk sputterig bij de eerste start. GeĂŻnteresseerd om te horen of er een probleem is.

#12 ·
Net 1500 mijl gedaan op vakantie in Engeland en de auto reed zo soepel als een droom, behalve de eerste 2-3 mijl bij elke koude start. Was behoorlijk sputterig bij de eerste start. GeĂŻnteresseerd om te horen of er een probleem is.
Wie is uw dealer en moet u op bezoek? Wat was uw brandstofverbruik over de 1500 mijl, want ik had een stuk beter verwacht tijdens een deel van het zeer rustige rijden dat ik deed, en ik ben er zeker van dat het is gedaald sinds het probleem begon

#14 ·
Ik ben een beetje ouderwets en geef geen toeren na een koude start, wat waarschijnlijk geen verschil maakt vanwege de mega dunne olie die deze motoren gebruiken, maar uiteindelijk is het een nieuwe auto en zou hij na het starten soepel moeten lopen. Mijn 25 jaar oude Mercedes Diesel zou perfect lopen bij -15 graden... Ik heb een serviceverzoek verstuurd via My Volvo, dus we zullen zien wat eruit komt.

Kunnen we een namenlijst maken van iedereen die hetzelfde probleem heeft (alleen op de D2?)

1. Tiff

#23 ·
Ik ben een beetje ouderwets en geef geen toeren na een koude start, wat waarschijnlijk geen verschil maakt vanwege de mega dunne olie die deze motoren gebruiken, maar aan het einde van de dag is het een nieuwe auto en zou hij na het starten niets nodig moeten hebben om soepel te lopen. Mijn 25 jaar oude Mercedes Diesel zou perfect lopen vanaf een koude start bij -15... Ik heb een serviceverzoek en een controle via My Volvo gestuurd, dus we zullen zien wat eruit komt.

Kunnen we een namencontrole hebben van iedereen die hetzelfde probleem heeft (alleen op de D2?)

1.Tiff
Als ik zeg dat ik nu toeren geef na een koude start, dan zijn het zachte toeren, nooit meer dan 1500, en soms minder, en slechts voor ongeveer 10 seconden. Deze behandeling lijkt een soepelere loop te geven als ik wegrij, maar ik ben het ermee eens dat de motor soepel moet kunnen stationair draaien en draaien als hij koud is.

#18 ·
HĂ© jongens,

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben met het koude startprobleem als iedereen. Onregelmatig, sputterend, onvoorspelbaar lijken goede woorden om het te beschrijven.

Het is pas ongeveer 3 maanden oud en is nu twee keer bij Volvo (Derby) geweest.

Eerst zeiden ze dat er wat vocht in de tank zat toen ze hem 'peilden' en vroegen of ik meestal bij een bepaald tankstation tankte. Ze hebben de brandstoffilter vervangen en een nieuwe software-update geĂŻnstalleerd, maar geen verandering.

De tweede keer hebben ze gewoon weer een software-update geĂŻnstalleerd, maar ook dit heeft het probleem niet verholpen en nog steeds geen verandering.

Ik heb hem net voor de derde keer ingeboekt op 4 augustus (het is de enige keer dat ik een leenauto kan hebben) en deze keer hebben ze de auto drie dagen nodig.

Ik verlaat vroeg mijn huis, dus ik denk niet dat ik erg populair zou zijn bij de buren als ik de motor op dat tijdstip in de ochtend zou 'optoeren'.

Het zou fijn zijn om te zien of er snel een oplossing komt en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.

Daz.

• Like
Reactions: Tiff
#19 ·
13.000 mijl en nooit een koudstartprobleem. Misschien is het niet elke D2. Afgezien van de verplichte gaspedaal-'dip' bij het starten, laat ik de motor nooit toeren maken.

Zoals de meeste dieselmotoren is de D2 wat luidruchtiger als hij koud is.

#20 ·
Heb dit probleem al een tijdje op mijn D2, heb het hier vele maanden geleden gemeld. Ben nu 3 keer bij dealers in Welywn Garden City geweest voor maximaal 4 dagen. Opnieuw bezig. Dezelfde symptomen als anderen en op een echt slechte dag blauwe rook en klinkt als een oude tractor tot een paar minuten. Moet zeggen dat mijn leenauto een V40 D2 CC is met de nieuwe motor, absoluut fantastische motor, soepel, krachtig en erg stil. Jammer dat ik geen 6 maanden heb gewacht om een nieuwe auto te krijgen.

#22 ·
Heb dit probleem al een tijdje op mijn D2 en heb het hier vele maanden geleden gemeld. Ben nu al 3 keer bij dealers in Welywn Garden City geweest voor maximaal 4 dagen. Zit er nu weer in. Dezelfde symptomen als anderen en op een echt slechte dag blauwe rook en het klinkt als een oude tractor tot een paar minuten. Moet zeggen dat mijn leenauto een V40 D2 CC is met de nieuwe motor, absoluut fantastische motor, soepel, krachtig en erg stil. Jammer dat ik niet 6 maanden heb gewacht om een nieuwe auto te krijgen.
Wat bedoel je met "met de nieuwe motor"?

#25 ·
Ik heb ook een beetje gesputter en een onregelmatige start in de ochtend. Gaat weg in de eerste 50 meter rijden. Ik vond het altijd een beetje vreemd voor een bijna nieuwe auto, maar aan de andere kant had ik geen andere problemen met de motor. Eenmaal warm, spint hij als een gelukkige kat en rijdt hij perfect soepel, en mijn verbruik is ongeveer 65 mpg op de openbare weg.

Ik heb de indruk dat het minder opvallend is na een recente software-update, maar het kan ook te wijten zijn aan warmer weer (het is 's ochtends meer dan 20 graden waar ik woon).

#26 ·
Ik trap hem niet op als ik de motor start. Lichtjes gas geven is gewoon het gaspedaal kietelen en misschien een tikje tot maximaal 1500 tpm, wat niemand wakker maakt :angel:. Je kunt voelen en horen wanneer hij soepel loopt. Ik weet dat het niet nodig zou moeten zijn, maar het lijkt me een klein ongemak omdat het alleen de eerste koude start elke ochtend is, maar ik zou graag willen weten of iemand een oplossing heeft.

#29 ·
Het is nu geboekt bij de dealer voor aanstaande woensdag, voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt en om naar het koude startprobleem te laten kijken. Ze hebben geweigerd de afdekkap van het sleepoog te vergoeden... Ik zal u op de hoogte houden.

• Like
Reactions: bronco
#30 ·
Ik had het koude startprobleem sinds nieuw af en toe, maar het begon de laatste maand vaker voor te komen. Vorige week naar de dealers geweest die zeiden: 'Ja - ze doen het allemaal, er is een software-update maar die zal het niet volledig verhelpen. Het is gewoon een eigenaardigheid van de D2-motor.'

Sinds de update is het echter de laatste 4 dagen niet meer voorgekomen, dus ik duim dat het bij mij weg is.

Tegelijkertijd heb ik ze de slechte DAB-ontvangst laten bekijken en ze konden een laag signaalniveau bevestigen. Ze hebben nog een 'update' toegepast die nu veel beter lijkt te zijn, maar ze waren niet tevreden en hebben er een zaak over geopend bij Volvo tech.

• Like
Reactions: Tiff
#35 ·
Terug van de service,

Ik merkte meteen hoeveel meer koppel de auto lijkt te hebben na de update, lijkt soepeler en sterker te trekken en lijkt niet zo graag af te willen slaan, de economie lijkt .
Had onlangs mijn 12500 servicebeurt gehad en vond ook beter koppel na de update. Ik ben niet zeker van het brandstofverbruik, maar ik heb dit weekend een reis voor de boeg, dus we zullen zien.

#38 ·
Tiff, wat is er vanmorgen gebeurd, wat had kunnen beginnen??
Het was veel beter, nog steeds een beetje "onstabiel" gedurende ongeveer 30 seconden, maar veel verbeterd. Ik zal het blijven volgen.... Vanmorgen een Focus onderhouden, met dezelfde 1.6 TDCi motor, en bij het starten vanuit koud was het hetzelfde als vanmorgen met de V40. Hij had 31000 mijl gereden en was van 2011.