Volvo V40 Forums banner
21 - 40 of 123 Posts
Ik weet dat de dealer en ik 120 mijl rijden om ze te vermijden. Genoeg gezegd!

Heb dit probleem al een tijdje op mijn D2 en heb het hier vele maanden geleden gemeld. Ben nu al 3 keer bij dealers in Welywn Garden City geweest voor maximaal 4 dagen. Zit er nu weer in. Dezelfde symptomen als anderen en op een echt slechte dag blauwe rook en het klinkt als een oude tractor tot een paar minuten. Moet zeggen dat mijn leenauto een V40 D2 CC is met de nieuwe motor, absoluut fantastische motor, soepel, krachtig en erg stil. Jammer dat ik niet 6 maanden heb gewacht om een nieuwe auto te krijgen.
Wat bedoel je met "met de nieuwe motor"?

Ik ben een beetje ouderwets en geef geen toeren na een koude start, wat waarschijnlijk geen verschil maakt vanwege de mega dunne olie die deze motoren gebruiken, maar aan het einde van de dag is het een nieuwe auto en zou hij na het starten niets nodig moeten hebben om soepel te lopen. Mijn 25 jaar oude Mercedes Diesel zou perfect lopen vanaf een koude start bij -15... Ik heb een serviceverzoek en een controle via My Volvo gestuurd, dus we zullen zien wat eruit komt.

Kunnen we een namencontrole hebben van iedereen die hetzelfde probleem heeft (alleen op de D2?)

1.Tiff
Als ik zeg dat ik nu toeren geef na een koude start, dan zijn het zachte toeren, nooit meer dan 1500, en soms minder, en slechts voor ongeveer 10 seconden. Deze behandeling lijkt een soepelere loop te geven als ik wegrij, maar ik ben het ermee eens dat de motor soepel moet kunnen stationair draaien en draaien als hij koud is.

Ik heb ook een beetje gesputter en een onregelmatige start in de ochtend. Gaat weg in de eerste 50 meter rijden. Ik vond het altijd een beetje vreemd voor een bijna nieuwe auto, maar aan de andere kant had ik geen andere problemen met de motor. Eenmaal warm, spint hij als een gelukkige kat en rijdt hij perfect soepel, en mijn verbruik is ongeveer 65 mpg op de openbare weg.

Ik heb de indruk dat het minder opvallend is na een recente software-update, maar het kan ook te wijten zijn aan warmer weer (het is 's ochtends meer dan 20 graden waar ik woon).

Ik trap hem niet op als ik de motor start. Lichtjes gas geven is gewoon het gaspedaal kietelen en misschien een tikje tot maximaal 1500 tpm, wat niemand wakker maakt :angel:. Je kunt voelen en horen wanneer hij soepel loopt. Ik weet dat het niet nodig zou moeten zijn, maar het lijkt me een klein ongemak omdat het alleen de eerste koude start elke ochtend is, maar ik zou graag willen weten of iemand een oplossing heeft.

Mijn 15 V40's hebben de nieuwe reeks Volvo-motoren, die veruit superieur zijn aan mijn auto van bouwjaar 14 (december 2013)
Ik denk niet dat er wijzigingen zijn geweest in de D2.

Mijn auto kwam begin mei 2014 uit de assemblage.
Ik heb 's ochtends geen problemen opgemerkt. Ik denk niet dat dit zal veranderen in de koudere winterochtenden.

Discussion starter · #29 ·
Het is nu geboekt bij de dealer voor aanstaande woensdag, voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt en om naar het koude startprobleem te laten kijken. Ze hebben geweigerd de afdekkap van het sleepoog te vergoeden... Ik zal u op de hoogte houden.

• Like
Reactions: bronco
Ik had het koude startprobleem sinds nieuw af en toe, maar het begon de laatste maand vaker voor te komen. Vorige week naar de dealers geweest die zeiden: 'Ja - ze doen het allemaal, er is een software-update maar die zal het niet volledig verhelpen. Het is gewoon een eigenaardigheid van de D2-motor.'

Sinds de update is het echter de laatste 4 dagen niet meer voorgekomen, dus ik duim dat het bij mij weg is.

Tegelijkertijd heb ik ze de slechte DAB-ontvangst laten bekijken en ze konden een laag signaalniveau bevestigen. Ze hebben nog een 'update' toegepast die nu veel beter lijkt te zijn, maar ze waren niet tevreden en hebben er een zaak over geopend bij Volvo tech.

• Like
Reactions: Tiff
Vorige week naar de dealers gebracht die zeiden: 'Ja - ze doen het allemaal, er is een software-update maar het zal het niet volledig verhelpen. Het is gewoon een eigenaardigheid van de D2-motor.
De dealer heeft het mis. De mijne heeft geen problemen met koud starten. :)

De dealer heeft het mis. De mijne heeft geen koudstartprobleem. :)
Ik hoop dat ik hier het lot niet tart, maar de mijne heeft geen problemen. D2 Powershift. Ik kan me voorstellen dat het bij een automaat een echt probleem zou zijn, omdat je de koppeling etc. niet kunt laten slippen. Ik heb hier een paar mensen zien zeggen dat ze een beetje gas geven bij het starten. Ik raak het gaspedaal helemaal niet aan - dat is wat normaal gesproken wordt aanbevolen bij diesels. Trouwens, ik heb 13.000 mijl gereden - en ook winterstarts. :dodgy:

Discussion starter · #34 ·
We zullen morgenochtend zien hoe de start verloopt...

• Like
Reactions: bronco
Terug van de service,

Ik merkte meteen hoeveel meer koppel de auto lijkt te hebben na de update, lijkt soepeler en sterker te trekken en lijkt niet zo graag af te willen slaan, de economie lijkt .
Had onlangs mijn 12500 servicebeurt gehad en vond ook beter koppel na de update. Ik ben niet zeker van het brandstofverbruik, maar ik heb dit weekend een reis voor de boeg, dus we zullen zien.

Wie is uw dealer en moet u op bezoek? Wat was uw brandstofverbruik over de 1500 mijl, want ik had een stuk beter verwacht tijdens een deel van het zeer rustige rijden dat ik deed, en ik ben er zeker van dat het is gedaald sinds het probleem begon
Dealer is ook Barnetts Dundee. Servicebeurt over ongeveer 1 maand. Ik ben erin geslaagd om 61 mpg te halen op vakantie over 1500 mijl en dat omvatte een aantal behoorlijk achtbaanachtige wegen in Devon. Inverness naar Perth op de A9 vorig weekend, 74 mpg. :D Gemiddelde snelheidscamera's voor kilometers, dus niet veel plezier.

Discussion starter · #38 ·
Tiff, wat is er vanmorgen gebeurd, wat had kunnen beginnen??
Het was veel beter, nog steeds een beetje "onstabiel" gedurende ongeveer 30 seconden, maar veel verbeterd. Ik zal het blijven volgen.... Vanmorgen een Focus onderhouden, met dezelfde 1.6 TDCi motor, en bij het starten vanuit koud was het hetzelfde als vanmorgen met de V40. Hij had 31000 mijl gereden en was van 2011.

Het was veel beter, nog steeds een beetje "onstabiel" gedurende ongeveer 30 seconden, maar veel verbeterd. Ik zal het blijven volgen.... Vanmorgen een Focus onderhouden, met dezelfde 1.6 TDCi motor, en bij het starten vanuit koud was het hetzelfde als vanmorgen met de V40. Hij had 31000 mijl gereden en was van 2011.
Gisteren heb ik ook een gewone servicebeurt gehad (olie en filters vervangen), en ik heb een man van de service verteld over de koude start. Na de service vertelden ze me over de koude start dat ze de software updaten en de injectoren aanpassen. Ook in mijn auto is de situatie vanmorgen veel beter. Ik zal u op de hoogte houden als ik veranderingen opmerk.

21 - 40 of 123 Posts