Volvo V40 Forums banner
61 - 80 of 123 Posts
En om het even te verduidelijken uit een andere thread, (versnellingspookknoppen) Volvo stationwagen bestuurders zijn niet allemaal antiekhandelaren!!!
:)
Inderdaad, dat zijn ze niet. En alleen omdat je ervoor kiest om met een lichte voet te rijden, wil nog niet zeggen dat je een antiekhandelaar bent. :)

Vraag hier: Verbruikt iemands D2 olie? Gewoon geĂŻnteresseerd in bevindingen met betrekking tot "inrijden" en olieverbruik zodra de kilometers wat oplopen. Ik moet zeggen dat ik ook dacht dat inrijden tegenwoordig niet nodig is, maar ik probeerde mijn Volvo de eerste paar duizend kilometer niet te mishandelen. Ik keek niet de hele tijd naar de toerenteller, ik was gewoon voorzichtiger met het gas. Zo'n 8.000 km later merkte ik dat de olie iets onder de helft stond. Ik voegde een kwart van een fles olie toe (aanbevolen Castrol Edge) - tot mijn verbazing stond de olie een of twee duizend kilometer later op het Max-niveau. Ik was een beetje bezorgd dat ik te veel olie had toegevoegd of de peilstok de eerste keer verkeerd had afgelezen (de olie niet laten bezinken - hoewel ik altijd twee metingen doe). Het spijt me ook dat ik zo onder de indruk was van de auto toen ik hem kreeg en ik het oliepeil niet had gecontroleerd - maar ik neem aan dat het dichter bij Max staat wanneer auto's de fabriek verlaten. Sinds die tijd geen problemen gehad - niets gemeld bij de eerste servicebeurt. De laatste 10.000 km lijkt het oliepeil niet te dalen. Tiff, zeg je dat we de olie vaker moeten verversen dan de aanbevolen 12.000 mijl? Gezien je advies zal ik mijn Volvo af en toe wat harder laten rijden - tenminste, ik heb een goede reden om plezier te hebben :).

Discussion starter · #63 ·
Heb sinds die tijd geen problemen gehad - niets gemeld bij de eerste servicebeurt. De laatste 10.000 km of zo lijkt het oliepeil niet te dalen.

Tiff, wil je zeggen dat we de olie vaker moeten verversen dan de aanbevolen 12.000 mijl? Gezien je advies, zal ik mijn Volvo af en toe wat harder laten rijden - tenminste, ik heb een goede reden om plezier te hebben :).
Ik zou zeggen dat als je van plan bent de auto lang te houden, dan ja, ververs de olie vaker - zo niet, dan is het denk ik het probleem van de volgende eigenaar, of die daarna. Ik zal vanaf nu om de 6.000 km verversen. Ik had vergelijkbare bevindingen als jij in de eerste 10.000 km - moest ongeveer 1/2 liter olie bijvullen bij ongeveer 6.000 km. Ik heb de mijne voor de servicebeurt bij 9.500 km gebracht, omdat ik het wat langer heb laten inlopen... Ik weet dat als je Alfa-motoren voorzichtig inrijdt, ze later in hun leven olie verbruiken, degenen die vanaf dag één vrij hard zijn gereden, gebruiken geen olie... had dezelfde ervaring met oudere Vauxhall-motoren.

Ik ben nog niet 100% zeker van de werking van de regeneratie op de V40, maar sommige DPF-uitgeruste auto's spuiten extra brandstof in de verbrandingskamer tijdens de regeneratie, wat ervoor kan zorgen dat het oliepeil stijgt omdat het wordt verdund met brandstof - ik denk dat mijn D2 twee keer is geregenereerd omdat de temperatuur iets is gestegen en de koelventilator 10 minuten heeft gedraaid nadat hij was uitgeschakeld - de enige keer dat de ventilator ooit aanging.

Als je een vervangende turbo in een HDi/TDCi-motor plaatst, wordt de turbo geleverd met een hele pagina instructies, waarvan één is dat de garantie vervalt tenzij de olie elke 3000 mijl wordt ververst. Ook moeten de olieleiding en de filters in de banjo-bouten worden vervangen en moet de carterpan eraf om alle rommel te verwijderen en moeten de oliepomp en de opnemer ook worden gecontroleerd/vervangen... het IS zo'n (vermijdbaar) probleem.

• Like
Reactions: Belisarius
Alle diesels die ik in de loop der jaren heb gebruikt, hebben nooit problemen gehad, met uitzondering van de hard aangedreven diesel die ik eerder noemde. Inderdaad, in mijn vergelijking met benzinemotoren zijn de diesels foutloos en duurzaam geweest.

Het zou geweldig zijn om een kopie van het garantie document / de instructies hier te zien met betrekking tot de olieverversingen van 3000 mijl? Dat zou me helpen te begrijpen waar je vandaan komt. :) Laten we eerlijk zijn, 3k en een olieverversing is niet wat ik als handig zou omschrijven. :)

Discussion starter · #65 · (Edited)
Het zou geweldig zijn om een kopie van het garantie document / de instructies hier te zien met betrekking tot de olieverversingen om de 3000 mijl? Dat zou me helpen te begrijpen waar je vandaan komt. :) Laten we eerlijk zijn, 3k en een olieverversing is niet wat ik zou omschrijven als handig. :
Dit is een document van een turbobedrijf, ze geven vrijwel allemaal dezelfde voorwaarden.. Zoals eerder vermeld, is de V40 te nieuw om te zeggen of hij dezelfde problemen zal hebben, met specifieke Volvo-olie etc., maar ik neem geen risico's met een auto van 25.000 pond voor een olieverversing van 50 pond.

http://www.btnturbo.com/bulletins/DS215_Iss001.pdf

http://www.btnturbo.com/bulletins/DS089_Iss007.pdf

• Like
Reactions: Belisarius
Ah ja. Dit zijn de 2 documenten die gemakkelijk op internet beschikbaar zijn.

Weet niet zeker wie de fabrikant is, hoor? Het kan best zijn zoals ik het gelezen heb.

Het lijkt me dat als men Volvo gebruikt voor service en voldoet aan alle service-eisen voor zover de data/kilometers niet overschreden worden, er geen reden is om je zorgen te maken over turboproblemen, aangezien de Volvo-garantie dit dekt.

Als een auto langer dan de normale garantie van drie jaar wordt gehouden, kan een verlengde garantie worden gekocht. Het lijkt moeilijk om de exacte kosten voor de V40 vast te stellen, maar ongeveer ÂŁ 500- ÂŁ 600 lijkt in de buurt te komen. Veel minder dan een motorrevisie/turbo-vervanging.

• Like
Reactions: Tiff
Ik heb de uitgebreide garantie al gekocht, omdat ik van plan ben mijn Volvo vijf jaar te houden (dat is het plan op lange termijn, hoewel niet erg strikt). Ik maak me daarom niet al te veel zorgen over de turbo - hoewel ik geneigd ben mijn olie iets eerder te verversen dan aanbevolen (dat heb ik met al mijn vorige auto's gedaan en nooit een enkel motorprobleem gehad). Ik ben echter al andere mensen tegengekomen die buiten dit forum over de gevoeligheid van de turbo op PSA/Ford 1.6 diesels schrijven. Ik geloof niet dat iemand dit zomaar heeft verzonnen en de roddel opzettelijk op internet heeft verspreid.

Dat gezegd hebbende, het moet een van de redenen zijn waarom Volvo hoogwaardige olie heeft gekozen (A5/B5-specificatie, gemarkeerd voor Volvo-motoren).

Ik twijfel er niet aan dat sommige berichten op internet gebaseerd zijn op een waarheid. Maar het probleem met internet is dat een bericht kan worden opgepikt en verspreid, zodat iedereen denkt dat de ondergang nabij is. ;). Het komt dan allemaal uit de context.

Ja, een turbo zal het begeven op sommige auto's! Maar geen zorgen, zo is het leven. Er zullen heel veel auto's zijn waar zo'n ramp niet zal plaatsvinden. :)

Er zullen veel auto's zijn met allerlei soorten defecten, maar nog veel meer waar alles in orde is.

;) Ik heb de neiging me geen zorgen te maken over wat er zou kunnen gebeuren. Ik ga gewoon naar buiten en blijf zorgeloos. Als het gebeurt, gebeurt het. Geen zorgen. :thumbup: De kans is groot dat het niet zal gebeuren. :)

Hallo allemaal,

Even om jullie op de hoogte te stellen van de situatie van mijn V40 D2 met dit "koudstartgedrag".
Mijn Volvo-dealer heeft veel controles en tests gedaan en uiteindelijk geprobeerd de injectoren te vervangen (ik weet niet zeker of dit hier het juiste woord is, sorry). Hoe dan ook, dit hielp helemaal niet, dus deden ze nog meer tests en ontdekten dat mijn motor een lekkage heeft, dus de compressie is niet oké. Ze konden ook zien dat een of meer van de gloeibougies "nat" waren.:s
Dus nu krijg ik een gloednieuwe motor geĂŻnstalleerd. Ik hoop echt dat dit mijn auto zal repareren. Gelukkig valt het nog onder de garantie.

Niet alle D2's zullen last hebben van het koude startprobleem. De fout is normaal gesproken te wijten aan de omgevingstemperatuur. Bij warmer weer zijn gloeibougies niet nodig, dus de ECM past de brandstoftoevoer in plaats daarvan aan. Bij kouder weer (alles onder de 15 graden) gaan de gloeibougies aan en zouden ze een stuk soepeler moeten lopen.

Het kalibreren van injectoren zal de fout tot 2 weken maskeren, daarna komt deze terug. Niet echt zinvol. Software wordt momenteel voor Volvo geschreven die dit zou moeten verhelpen. Heb ook gezien dat sommige zijn verholpen door het vervangen van injectoren. Heb niet gehoord dat motorvervanging wordt aanbevolen of geautoriseerd.

Mijn gloednieuwe D2 R Design is een beetje ruw bij de eerste start van de dag, maar tegen de tijd dat ik de oprit af ben, is het weg. Het lijkt momenteel geen problemen te veroorzaken, ik zal dit in de gaten houden.

Mijn auto begint onregelmatig te lopen nu het kouder wordt... hij bokt zelfs als ik probeer de auto op ongeveer 1600 toeren in een lage versnelling te houden. Wanneer dit gebeurt, springt de toerenteller op het display op en neer, zelfs als ik mijn voet niet beweeg... erg frustrerend.

Ja, zeker raadselachtig. Ik had het probleem elke ochtend gedurende een periode van 2 of 3 maanden, maar in de laatste maand of 2 (zelfs bij kouder weer) is de auto zo soepel als zijde geweest. Nu zit ik met het dilemma of ik ernaar moet vragen wanneer hij volgende week voor zijn servicebeurt van 20.000 kilometer gaat - ik wil niet dat ze eraan 'prutsen' en het perfecte functioneren verpesten.

Het is zeer waarschijnlijk dat uw auto een software-update krijgt met de service. Dit kan ook enkele brandstofupdates bevatten. Ik begrijp dat u de dealer kunt vragen om een deel van de update weg te laten als u dat wenst. Ik heb enkele verbeteringen in de prestaties vastgesteld toen ik mijn 12,5-service had, inclusief enkele wijzigingen aan de versnelling - ik heb powershift.

Het is zeer waarschijnlijk dat uw auto een software-update krijgt met de service. Dit kan ook enkele brandstofupdates bevatten. Ik begrijp dat u de dealer kunt vragen om een deel van de update weg te laten als u dat wenst. Ik heb enkele verbeteringen in de prestaties gevonden toen ik mijn 12,5-service had, inclusief enkele wijzigingen aan de versnelling - ik heb powershift.
Het koudstartprobleem....is geen onderdeel van de software-update. Het koudstartprobleem is een mechanisch probleem, niet meer....niet minder. Het komt binnenkort weer terug.

61 - 80 of 123 Posts