Volvo V40 Forums banner
21 - 32 of 32 Posts
Cześć ludzie, mam ten sam problem z moim 2014 v40 D2 1.6, który zwiększa ciśnienie w układzie chłodzenia. Najpierw wymieniliśmy pompę wody, ponieważ wydawało się, że nie mamy żadnej cyrkulacji. Pompa wody była w kawałkach, ale niestety wymiana jej to za mało i za późno. Układ chłodzenia nadal zwiększa ciśnienie, powodując lekkie pęcznienie rur, obniżając poziom w zbiorniku wyrównawczym, co powoduje pojawienie się ostrzeżenia „niski poziom wody”.

Po przeszukaniu stwierdzam, że jest to bardzo powszechny problem z silnikiem Diesla 1.6,

Planuję kupić uszkodzonego w wypadku V40 2.0D i zamontować silnik-skrzynię biegów-ecu-wiązka przewodów do mojego samochodu. Zastanawiam się, czy ktoś słyszał o tym wcześniej?
 
Discussion starter · #25 ·
Cześć wszystkim, mam ten sam problem z moim 2014 v40 D2 1.6, który zwiększa ciśnienie w układzie chłodzenia.. najpierw wymieniliśmy pompę wody, ponieważ wydawało się, że nie mamy żadnej cyrkulacji. Pompa wody była w kawałkach, ale niestety wymiana jej to za mało, za późno. Układ chłodzenia wciąż zwiększa ciśnienie, powodując lekkie pęcznienie rur, obniżając poziom w zbiorniku wyrównawczym, co powoduje pojawienie się ostrzeżenia "niski poziom wody".

Po przeszukaniu stwierdzam, że jest to bardzo powszechny problem z silnikiem Diesla 1.6,

Planuję kupić uszkodzone w wypadku V40 2.0D i zamienić silnik-skrzynię biegów-ecu-wiązki w moim samochodzie. Zastanawiam się, czy ktoś słyszał o tym wcześniej?
Cześć Jon,
Teoretycznie powinno to zadziałać, o ile zabierzesz ze sobą ecu i wiązkę przewodów z samochodu dawcy. Ale skontaktowałbym się z warsztatem Volvo i poprosił o weryfikację od technika Volvo, zanim pójdziesz tą drogą. Minął już rok od mojej wymiany silnika D2 1.6 i na szczęście wciąż działa jak w zegarku. Wymieniłem pompę wody około 6 miesięcy po wymianie silnika, ponieważ miała niewielki wyciek płynu chłodzącego z łożyska (stała na półce przez około 4 lata, zanim ją kupiłem) i nie zaryzykowałbym układu chłodzenia w tym silniku, ryzykując ponowne pęknięcie bloku.
 
Czytam ten post z zainteresowaniem, ponieważ chcę kupić D2. Głównie dlatego, że miałem berlingo i pół tuzina krewnych jeżdżących samochodami PSA z silnikiem 1.6 8v HDi.

Ogólnie rzecz biorąc, w tych zastosowaniach są one uważane za niezawodne, chociaż interwał wymiany paska rozrządu wynosi 10 lat/120 000 mil, zwykle robię to wcześniej i płuczę płyn chłodzący, a także wymieniam olej co roku lub 10 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Zastanawiam się, czy jest coś innego w silniku w zastosowaniu Volvo? Nie mogłem tego stwierdzić na podstawie zdjęć, ale czy silnik jest w wariancie 8- czy 16-zaworowym? Zastanawiam się, czy warto zachować blok z mojego starego berlingo jako zapasowy.
 
Zastanawiam się nad tym samym, co sprawia, że ten niezawodny (względnie) silnik jest podatny na pękanie bloków w samochodach Volvo, a nie w Peugeotach czy Fordach? Mogę tylko zgadywać, że jest to związane z pompą wody, ale po tylu latach i tylu pękniętych blokach ktoś powinien mieć odpowiedź. Rok temu wymieniłem uszczelkę głowicy i głowicę cylindrów, a problem z utratą płynu chłodzącego powrócił po 10 tys. mil lub mniej. Gdybym wiedział, co powoduje problem, postąpiłbym inaczej. Najlepsze ze wszystkiego: kiedy wspomniałem o problemie dealerowi Volvo, powiedzieli, że nigdy o tym nie słyszeli ...
 
Zastanawiam się nad tym samym, co sprawia, że ten niezawodny (względnie) silnik jest podatny na pękanie bloków w samochodach Volvo, a nie w Peugeotach czy Fordach? Mogę tylko zgadywać, że jest to związane z pompą wody, ale po tylu latach i tylu pękniętych blokach ktoś powinien mieć odpowiedź. Rok temu wymieniłem uszczelkę głowicy i głowicę cylindrów, a problem z utratą płynu chłodzącego powrócił po 10 000 milach lub mniej. Gdybym wiedział, co powoduje problem, postąpiłbym inaczej. Najlepsze ze wszystkiego: kiedy wspomniałem o problemie dealerowi Volvo, powiedzieli, że nigdy o tym nie słyszeli…
Zbyt łatwo jest obwiniać PSA. Ich starszy silnik 1.6 16v, gdy po raz pierwszy się pojawił, był znany z wysadzania turbosprężarek, ale duża część tego wynikała z tego, że interwał wymiany oleju był ustawiony zbyt wysoko i braku wiedzy na temat właściwej klasy (niskie saps) dla silników. 8v był znacznie prostszą konstrukcją, ale zachował te same parametry mocy.

Ciekawe byłoby umieszczenie silników obok siebie, jednego z Peugeota lub Citroena i jednego z V40 i sprawdzenie ich pod kątem różnic.
Zastanawiam się, czy konfiguracja termostatu jest inna w Volvo, gdzie może być podatny na szok termiczny, który potencjalnie może powodować pękanie. Pompa wody, nie jestem pewien, jak bardzo oba mogą się różnić, ponieważ siedzi w odlewie na samym bloku i nie byłoby to ekonomicznie wykonalne, aby użyć innego bloku.
Nie sądzę, aby dealerzy naprawdę dbali teraz o właściwą ocenę problemu, większość V40 z silnikiem DV6 jest poza okresem gwarancji. Ciekawe byłoby omówienie tego z rzeczywistym specjalistą Volvo lub inżynierem, aby lepiej zrozumieć, co to powoduje.
 
Mój mechanik z lokalnego dealera Volvo odpowiedział dziś na moją pocztę, -pomocny facet :) Pogratulował mi nowego silnika w ruchu :)
Uważa tak samo jak ja w kwestii programowania dysz diesla, że jeśli silnik pracuje dobrze zarówno na biegu jałowym, jak i przy mocy, prawdopodobnie nie ma potrzeby programowania nowych dysz (w nowym silniku) do oryginalnego ECU, ich wartości są prawdopodobnie zbliżone do oryginalnych dysz, ponieważ działa tak dobrze, więc można to na razie zostawić. Zamiast tego możemy się temu przyjrzeć następnym razem, gdy samochód pojedzie na przegląd/serwis itp.

Jeśli chodzi o właściwy poziom płynu przekładniowego w manualnej skrzyni biegów B6, to jest to ich praktyka w warsztacie:
Wlej płyn przekładniowy do górnego otworu, aż zacznie wyciekać. Następnie wyssać 0,7 l płynu, co da odpowiedni poziom w skrzyni biegów ok. 1,58 l, co jest podane w Volvo Vida (y)

Samochód nadal działa dobrze, ale zauważyłem mały wyciek spalin między turbosprężarką a katalizatorem (brak widocznego dymu, ale czuć trochę spalin, jeśli zbliżysz nos do turbosprężarki podczas pracy silnika, więc wymienię "półokrągłą" obejmę, która trzyma oba końce razem, na nową. Prawdopodobnie trzeba będzie również precyzyjnie wyregulować położenie obu końców, aby lepiej się wyrównały.

Więc to chyba wszystko, mam nadzieję, że od teraz będzie to bezawaryjny silnik. Cieszę się, że ma tylko 25 000 km na liczniku, a także nowe sprzęgło, pasek rozrządu i łożysko wyciskowe sprzęgła :)
Całkowity koszt tej wymiany silnika (wraz z używanym silnikiem, nowymi częściami silnika, filtrami, olejem, płynem chłodzącym i wszystkim innym) wyniósł około 24 000 NOK (2044 £), co uważam, że nie jest źle, w porównaniu z kosztami rzeczy u dealera.

Więc dla wszystkich innych właścicieli V40, którzy kończą z pękniętymi blokami poza gwarancją, jest to absolutnie możliwe do zrobienia w domowym garażu, aby samemu wymienić silnik, jeśli masz trochę wiedzy, odpowiednie narzędzia (podnośnik silnika) i kilka pomocnych rąk podczas wyjmowania i wkładania silnika z powrotem do samochodu. Na drogach jest dużo V40, więc znalezienie dobrego używanego silnika od lokalnego złomowiska samochodowego jest dość łatwe. Bardzo pomocne jest również posiadanie kopii offline Volvo Vida / "Instrukcji warsztatowej" dla tego modelu samochodu, aby wszystko zostało ponownie złożone we właściwy sposób, a śruby zostały dokręcone z odpowiednim momentem obrotowym. Zawsze kupuję te instrukcje warsztatowe, gdy dostaję nowy samochód, w formacie książkowym (HAYNES) lub w wersji internetowej. To nie kosztuje dużo i jest warte każdego grosza!

/Stian
Co za fantastyczny post, mój XC z 2014 roku ma ten sam problem. Właśnie mam zamiar nabyć silnik z małym przebiegiem i przerobić go na manualną skrzynię biegów, czytanie tego odpowiada na tak wiele pytań 👍
 
Czytam ten post z zainteresowaniem, ponieważ chcę kupić D2. Głównie dlatego, że miałem berlingo i pół tuzina krewnych jeżdżących samochodami PSA z silnikiem 1.6 8v HDi.

Ogólnie rzecz biorąc, w tych zastosowaniach są one uważane za niezawodne, chociaż interwał wymiany paska rozrządu wynosi 10 lat / 120 000 mil, zwykle robię to wcześniej i płuczę płyn chłodzący, robię również olej co roku lub 10 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Zastanawiam się, czy jest coś innego w silniku w zastosowaniu Volvo? Nie mogłem tego stwierdzić na podstawie twoich zdjęć, ale czy silnik jest w wariancie 8- czy 16-zaworowym? Zastanawiam się, czy warto byłoby zatrzymać blok z mojego starego berlingo jako zapasowy.
Czy sam robisz pasek rozrządu??

Bardzo chcę zrobić swój, ale trochę się boję..
 
Dzień dobry wszystkim, zamierzam samodzielnie wymienić silnik w Volvo V40 R-Design D2 1.6. Silnik, który mam przygotowany, jest gołym silnikiem, ale ma jeszcze zamontowaną turbosprężarkę, wtryskiwacze i kolektor dolotowy..... moje pytanie brzmi, czy muszę wymieniać ECU, kluczyki itp., czy też mogę użyć oryginalnych?
 
21 - 32 of 32 Posts