Volvo V40 Forums banner

Volvo V40 sleutelbericht invoegen

6.1K views 14 replies 9 participants last post by  phenriques027  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb een v40 1.6d d2 gekocht met slechts één sleutel.
na 2 weken gebruik van mijn auto, geparkeerd in de garage.
Toen ik de volgende dag terugkwam, ontgrendelde ik zoals normaal met de afstandsbediening, maar kreeg een bericht op het dashboard "sleutel plaatsen" de besturing is vergrendeld
Niets werkt in de auto, ik heb iemand gevraagd om mijn sleutel te controleren of een nieuwe als reserve te programmeren
Maar het kan niet, we krijgen de melding dat de verbinding is verbroken. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
help alsjeblieft.....
16775

#2 ·
Als u een sleutel verliest en naar Volvo gaat voor een reserve, herprogrammeren ze de originele en nieuwe sleutel, dus als iemand uw verloren sleutel vindt, werkt deze niet op de auto.

#3 ·
We konden om de een of andere reden geen andere sleutel programmeren. Op de programmeermachine stond dat er geen verbinding was.
Ik weet niet waar...
Blijkbaar werkt de antenne in het dashboard, want ik kan de auto nog steeds vergrendelen en ontgrendelen.
Ik moet de sleutel in het dashboard steken, het is geen keyless versie.

#4 ·
Weet u het zeker?: Bij de meeste auto's is de afstandsbediening voor vergrendeling/ontgrendeling een ander systeem (en technologie) dan de startauthenticatie.

#5 ·
Daarom weet ik niet wat het probleem zou kunnen zijn, misschien een losse verbinding met de regeleenheid onder het dashboardkastje... Ik kan een klik horen als ik op start druk, maar de melding op het dashboard blijft hetzelfde... Ik denk dat we proberen de ecu terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Denk je dat dat zou kunnen helpen?

#6 ·
Weet niet of het werkt, maar als je erin kunt komen, open dan de motorkap en koppel met een dop 10 de negatieve (zwarte) pool van de accu los gedurende ongeveer 10 minuten, zou de ECU en zo moeten resetten, misschien ook de startonderbreker.

#11 ·
Probeer het stuurwiel naar links of rechts te bewegen wanneer u de motor probeert te starten.
Het is mogelijk als de voorwielen onder kracht staan door een helling, gesteund op de stoep... en het elektrische stuurwiel het wiel niet kan ontgrendelen en dat voorkomt natuurlijk het starten van de motor. Voorkomen dat u ergens rijdt met een geblokkeerd stuurwiel.

In mijn vorige auto (geen Volvo, ook met elektrisch stuurslot en zonder mechanische sleutel) staat dit in de gebruikershandleiding beschreven als een mogelijke situatie en wat te doen.
Onthoud gewoon dat het bij oude auto's met een gewoon mechanisch slot en een mechanische startsleutel in sommige gevallen moeilijk is om de sleutel te draaien en dat u het stuurwiel een beetje moet draaien om de druk op het vergrendelingsmechanisme te verminderen.

Natuurlijk, als er iets kapot is rond het vergrendelingsmechanisme - mechanisch of een elektrisch probleem - is dat een ander verhaal.

#14 ·
Hoi iedereen, ik heb een v40 1.6d d2 gekocht met slechts één sleutel.
Na 2 weken mijn auto te hebben gebruikt, geparkeerd in de garage.
Toen ik de volgende dag terugkwam, ontgrendelde ik met de afstandsbediening zoals normaal, maar kreeg een bericht op het dashboard "sleutel plaatsen", de besturing is vergrendeld
Niets werkt in de auto, ik heb iemand gevraagd mijn sleutel te controleren of een nieuwe als reserve te programmeren
Maar dat kan niet, we krijgen de melding dat de verbinding is verbroken. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
help alsjeblieft..... View attachment 16775
Hallo, is dit probleem opgelost? Ik heb precies hetzelfde probleem, ze hebben mijn sleutel vervangen bij de Volvo-dealer... maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.