Volvo V40 Forums banner

Vastzittend koppelingspedaal

21K views 18 replies 10 participants last post by  DukeCaboom  
#1 Ā·
Hallo allemaal,

Vorige week had ik een probleem met mijn Volvo D2 cross country uit eind 2015, het koppelingspedaal kwam niet terug in zijn normale positie en ik moest het met mijn voet terug omhoog haken. De auto heeft pas 24.000 mijl gereden en is een maand uit de garantie šŸ™, dus bracht ik hem terug naar Volvo in Ipswich waar ik hem had gekocht en kreeg een offerte van Ā£ 1.700, blijkbaar is het de hulpcilinder in de versnellingsbak? Maar na onderzoek op deze site heb ik nogal wat mensen met hetzelfde probleem gevonden, dus ik vroeg me af of ik Volvo UK kan laten betalen, of in ieder geval een deel van de rekening, aangezien het een ontwerpfout lijkt te zijn, dus ik vroeg me af wat jullie hier ervan denken. Ik bedoel, slechts 24.000 mijl !!
 
#2 Ā·
Goedemorgen! Ja, het is waarschijnlijk de slaaf, het gemiddelde antwoord van Volvo is "wow, dat is hier nog nooit gebeurd". Hoe dan ook, het is een 'box out job' om te vervangen, en waarschijnlijk moeten de koppeling en het vliegwiel worden vervangen vanwege vloeistofverontreiniging. Mijn eerste klus was binnen de garantie, de volgende twee niet, maar Volvo nam uiteindelijk de rekening op zich. Ze vroegen me ongeveer 600 pond om te diagnosticeren en mijn antwoord was simpelweg "dat is niet acceptabel, ga terug naar je manager". Als je hem nieuw hebt gehad en hem altijd hebt onderhouden, zal Volvo vaak een redelijke bijdrage leveren... De andere verdedigingslinie zou kunnen zijn om te betogen dat je niet de kans hebt gekregen om je garantie te verlengen vanwege lockdowns etc. en te kijken of je een extra polis van 12 maanden kunt kopen.
 
#3 Ā·
Helaas - klinkt als de koppelingscilinder. Volvo was echt niet behulpzaam (de mijne was drie maanden uit de garantie), citeerde £1800 om te repareren met mogelijk 10 procent korting als het de koppelingscilinder bleek te zijn.
Ik bracht het naar mijn lokale onafhankelijke specialist, die het voor net geen £700 deed.
 
#4 Ā·
Moest de hele koppelingspedaalconstructie laten vervangen op mijn 2016 V40 T3 binnen 2 jaar na aankoop.

Volgens de servicemanager van mijn lokale Volvo-dealer was er een probleem met een aantal V40's binnen een bepaald chassisnummerbereik waarbij de koppelingsconstructie in de auto defect raakte, in feite kwam het neer op een slechte lasverbinding in de koppelingsconstructie die ervoor zou zorgen dat het pedaal stroef aanvoelde tijdens het indrukken of zelfs vast zou komen te zitten op een bepaald punt en niet naar beneden of terug zou gaan.
Eerst kon ik heel lichtjes een weerstand voelen op een bepaald punt bij het indrukken van het pedaal, dit werd erger na verloop van tijd waarbij je het stroeve stuk kon voelen maar ook een lichte klik kon horen als je het pedaal verder indrukte.
De servicemanager zei dat het pedaal uiteindelijk gewoon in ƩƩn positie zou vastlopen.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Slechts een gedachte?
 
#5 Ā·
Dit is gisteren met de mijne gebeurd.
Ex-lease 66-kenteken. Heeft de terugkeer naar waar hij normaal gesproken is, net niet gehaald.

Zal het in de gaten houden, maar aangezien het zijn terugroepactie is, kan ik het dan vermelden (of misschien als ik hem terugkrijg).

Als ik een soort garantie had, zou ik hier dan later aanspraak op kunnen maken?
 
#7 Ā·
Ik heb een vastzittend koppelingspedaal. T2 Diesel, 70k mijl. Garage heeft pedaalveer vervangen (zag er iets steviger uit). Zit nog steeds vast ongeveer ƩƩn keer in de 20 keer indrukken in plaats van ƩƩn keer in de 10 keer. Wat denken mensen dat de oplossing is en hoeveel moet ik voorbereid zijn om te betalen?
 
#8 Ā·
De mijne had na 6 maanden bezit dat gekraak in het koppelingspedaal en zat een beetje vast halverwege.
Ik heb de veer zelf vervangen en dat hielp niet echt, daarna heb ik de veer aangepast om hem minder fel te maken, maar dat loste het probleem niet volledig op.
2 bezoeken aan Volvo onder garantie en ze hebben het koppelingspedaalframe vervangen, dat kan kromtrekken.

Ik had er uren aan besteed om het probleem op te lossen, dus ik heb goed gekeken naar wat ze deden. Het nieuwe frame heeft een extra of aangepaste bout die aan de auto is bevestigd. Een beetje een willekeurige positie, maar het voorkomt dat het frame een beetje buigt, waardoor het koppelingspedaal blijft steken bij het terugkeren halverwege.

Het is nu meer dan 3 jaar geleden en sindsdien is het prima in orde.

Ik zal een foto maken als mensen geĆÆnteresseerd zijn.
 
#9 Ā·
Even ter afronding...hopelijk....vanuit mijn perspectief. Garage heeft de hoofd- en hulpcilinder vervangen voor iets minder dan £300 inclusief arbeid. Zegt dat ze er al veel van hebben gehad en dat het in 8/10 gevallen de hulpcilinder is, maar dat af en toe de hele koppeling en de assemblage vervangen moet worden...maar dat is het niet waard om te doen totdat je weet dat het niet de hulpcilinder is. Duimen voor mij!
 
#13 Ā·
Ik heb hetzelfde probleem: het pedaal blijft aan het tapijt plakken, versnellingen zijn niet beschikbaar als de motor draait, de auto beweegt sowieso niet. Met mijn hand maak ik het pedaal los en maak ik een beweging met kleine versnellingen, alleen om naar huis te rijden.
Nu heb ik net een afspraak bij de dealer geboekt om te zien wat ze vinden.
Maar het is zeker de gemeenschappelijke factor hier: cilinder, hulp- of hoofdcilinder of wat dan ook, of lekkage, of koppeling... ik weet het niet.
Maandag gaat hij voor de reparatie en dan kom ik met het laatste nieuws.
 
#14 Ā· (Edited)
@chiptivo,
Hier is wat er op mijn auto MY18 staat, die daadwerkelijk in 2017 is geproduceerd.
Ik veronderstel dat er een verschil kan zijn in het montageframe van het koppelingspedaal, puur en alleen vanwege het feit dat uw auto RHD is en de mijne LHD. Maar wat denk je, is het de "oude" of de "nieuwe" versie?
Ik zie dat de veer anders is. En zie ook het witte plastic bovenop de veer. Op uw versie lijkt het erop dat het rond een metalen deel van het koppelingspedaal draait. Maar bij mij lijkt het gewoon zwart plastic te zijn.
 

Attachments

#15 Ā·
@chiptivo,
Hier is wat er op mijn auto MY18 staat, die daadwerkelijk in 2017 is geproduceerd.
Ik veronderstel dat er een verschil kan zijn in het montageframe van het koppelingspedaal, puur en alleen vanwege het feit dat uw auto RHD is en de mijne LHD. Maar wat denk je, is het de "oude" of de "nieuwe" versie?
Ik zie dat de veer anders is. En zie ook het witte plastic bovenop de veer. Op uw versie lijkt het erop dat het rond een metalen deel van het koppelingspedaal draait. Maar op de mijne lijkt het gewoon zwart plastic te zijn.
Image


Deze klinknagel is toegevoegd nadat mijn pedaal is vervangen/aangepast na een jaar klagen en zeuren. Iets andere positie door RHD/LHD
 
#17 Ā·
Ik heb hetzelfde probleem dat het pedaal aan het tapijt blijft plakken, versnellingswisselingen niet beschikbaar zijn als de motor draait, de auto sowieso niet beweegt. Met mijn hand laat ik het pedaal los en maak ik een beweging met kleine versnellingswisselingen, alleen om naar huis te rijden. Nu heb ik net een afspraak bij de dealer geboekt om te zien wat ze vinden. Maar het is zeker de gemeenschappelijke factor hier: cilinder, hulp- of hoofdcilinder of wat dan ook, of lekkage, of koppeling... ik weet het niet. Maandag gaat hij voor de reparatie en dan kom ik met het laatste nieuws.
Hallo, Heb precies hetzelfde probleem. Kan niet schakelen als de motor draait, losse koppeling, blijft op de vloer plakken. Wat heeft de dealer gevonden? Hartelijk bedankt!
 
This post has been deleted